سرهنگ رضا رضی معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گلستان : تحقق امنیت اجتماعی پایدار، بدون داشتن پلیس مقتدر و هوشمند امکان پذیر نیست

کدخبر:۵۵۷۰۰

پلیس مقتدر و هوشمند، لازمه امنیت پایدار

به گزارش البرز گلستان به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “رضا رضی” در برنامه تلویزیونی “صبح عالی”، اظهار داشت: هفته ناجا از امروز ۱۷ مهرماه با شعار “پلیس هوشمند، امنیت پایدار” آغاز و تا ۲۳ مهرماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برای این هفته برنامه های متنوعی پیش بینی شده است، افزود: انعکاس عملکرد و دستاوردهای ناجا یکی از محورهای اصلی برنامه های این هفته است چرا که نقش بسزایی در افزایش مقبولیت، محبوبیت، اعتماد مردم و مشارکت آنان در تامین نظم و امنیت دارد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گلستان با اشاره به شعار هفته ناجا، گفت: “پلیس هوشمند، امنیت پایدار” برگرفته از فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است که فرمودند: “مردم می خواهند ناجا قوی و مقتدر باشد؛ هوشمند و پیچیده باشد. پلیس هوشمند در ارتقای رضایتمندی شهروندان بسیار تاثیرگذار است.”

سرهنگ رضی با تاکید بر اینکه تحقق امنیت اجتماعی پایدار، بدون داشتن پلیس مقتدر و هوشمند امکان پذیر نیست، تصریح کرد: پلیس امروز مفهوم اقتدار را بر عرصه های نرم افزاری و هوشمندسازی گسترش داده و این موضوع را امری ضروری در تحقق آرمان پلیس در تراز انقلاب دانسته و در این راستا گام های اساسی برداشته است.

این مقام انتظامی گفت: در عصر اطلاعات و ارتباطات علاوه بر فناوری‌های پیشرفته ارتباطی، تغییرات اجتماعی هزینه های استفاده از قدرت نظامی را افزایش داده لذا نیروی انتظامی همانند دیگر سازمان ها و نهادها سعی نموده در قلمرو و رویکرد‌های پیشین محصور نشده و مطابق با تغییرات و تحولات روز جامعه با رویکردی جدید در قالب پلیس هوشمند گام برداد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در ادامه با اشاره به نقش امنیت پایدار در زندگی بشر، افزود: برخورداری از امنیت در زندگی اجتماعی، از آرمان های دیرین بشری است و دین مبین اسلام نیز امنیت را یکی از اصول زندگی و عنصری ضروری در بهره وری از مزایا و مواهب حیات و نیز زمینه ساز تکامل و ارتقای بشر پنداشته است.

سرهنگ رضی در پایان تاکید کرد: نیروی انتظامی با تأسی از شهدای گرانقدر و تحت هدایت های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب، با تمام توان برای دفاع از امنیت و آرامش مردم و حفظ ارزش های والای انقلاب در میدان حضور خواهد داشت.

/ انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۵:۲۴ ب.ظ

دیدگاه