فرمانده انتظامی گلستان:خبرنگاران در عرصه های مختلف شجاعانه درمیدان حضوردارند

کدخبر:۵۴۱۷۷

به گزارش البرز گلستان به نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار “سعید دادگر” در مراسم آئین تکریم و تجلیل از اصحاب رسانه و خبرنگاران، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت سرور و سالار شهیدان (ع) و یاران وفادارش اظهار داشت: گرامی می داریم یاد و خاطره شهدای رسانه خصوصا شهید “صارمی و “خزائی” را که برای انجام رسالت خود تا آخرین نفس تلاش کردند.

وی افزود: خبرنگاری، شغلی مقدس و رسالتی بسیار حساس است که باید در راستای انجام هر چه بهتر این مسئولیت خطیر، هوشمندی، تعهد، صداقت و امانت داری را سرلوحه برنامه های خود قرار دهید.
فرمانده انتظامی استان گلستان گفت: خبرنگاران در عرصه های مختلف شجاعانه در میدان حضور دارند که از نمونه های بارز آن می توان به قعالیت این قشر زحمت کش و بی ادعا در ۸ سال دفاع مقدس و همینطور مستندسازی و خبررسانی از رشادت های مدافعان حرم اشاره کرد.
سردار دادگر تصریح کرد: امروز جنگ دشمنان با نظام مقدس جمهوری اسلامی در حوزه های ادراکی، شناختی، امنیتی و اقتصادی است که در همه این موارد خبرنگاران می توانند با اقدامات هوشمندانه و دقیق خود نقشه های استکبار جهانی را خنثی کنند.

وی تاکید کرد: فرهنگ سازی، آگاهسازی و افزایش سطح دانش شهروندان که رسانه ها شبانه روز مشغول انجام آن هستند کار بسیار بزرگی است و منتج به کاهش جرایم، آسیب های اجتماعی و همچنین افزایش احساس امنیت خواهد شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه پلیس، حسگر آسیب های اجتماعی است، گفت: دشمنان با تبلیغات دروغین و هیاهوی رسانه ای قصد دارند لایه های مختلف امنیتی را در کشور تضعیف کنند که در همین راستا با مانورهای فراوان روی رفتار و عملکرد کارکنان نیروی انتظامی، بدنبال خدشه دار کردن چهره پلیس هستند.
سردار دادگر افزود: کارکنان نیروی انتظامی، خود را خادم مردم قانونمدار دانسته و با تمام وجود برای دفاع از نظم و امنیت و حفظ ارزش ها تلاش می کنند.

فرمانده انتظامی گلستان با بیان اینکه همه سازمان های متولی باید برای برقراری امنیت پای کار باشند، گفت: پلیس حافظ نظم و امنیت است اما در تولید امنیت دستگاه ها و سازمان های مختلفی نقش دارند که کم کاری هریک می تواند منجر به بروز جرایم و نا امنی شود.

لزوم مطالبه گری خبرنگاران از دستگاه ها

سردار دادگر با تاکید بر لزوم مطالبه گری خبرنگاران از دستگاه ها، خاطرنشان کرد: مشکلات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی اثر مستقیم بر افزایش جرایم و آسیب ها دارد لذا باید مشخص شود هر دستگاهی چه میزان از سهم خود در تولید امنیت جامعه را انجام داده است.
وی با بیان اینکه نمی توان برای هر فرد یا هر ساختمان یک پلیس گذاشت، افزود: نمی شود به موضوعات امنیتی بصورت سطحی نگاه کرد بلکه در بررسی جرایم و آسیب ها باید با برنامه ریزی دقیق و کار علمی، معلول ها شناخته شده و برای رفع آن اقدام کرد.

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از صحبت های خود، گفت: برنامه های زیادی برای حضور در جوامع هدف و نشست های تعاملی با رسانه ها در نظر داریم که بدلیل اوج گیری شیوع ویروس کرونا انجام آن ممکن نیست لیکن در آینده با بهتر شدن وضعیت و ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا، این برنامه ها را اجرا خواهیم کرد.
فرمانده انتظامی استان اظهار داشت: در بحث اجرای محدودیت ها، تابع تصمیمات ستاد مقابله با کرونا هستیم و با استفاده از ظرفیت های موجود در راستای پیشگیری از شیوع ویروس تلاش می کنیم.

سردار دادگر در پایان تاکید کرد: کار خبرنگاران، اندیشه سازی بوده و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و نیروی انتظامی همواره این قشر فهیم و توانمند را همکار و همیار خود در پیشبرد اهداف سازمانی می داند.

همچنین گروه خبر البرز گلستان در این هم اندیشی ضمن تقدیر از نیروی انتظامی گلستان به جهت تعامل با اصحاب رسانه استان لزوم آموزش به خبرنگاران همکار پلیس و مقابله بنگاه های خبر پراکنی بدون مجوز تاکید داشت.

انتهای خبر

 

 

/ انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۲۱ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۶ ق.ظ

دیدگاه