حجت الاسلام احمدی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان: علامه حسن زاده آملی دارای تواضع و عظمت روحی بود

کدخبر:۵۵۵۱۸

البرزگلستان/حجت الاسلام «احمدرضا احمدی» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان صبح امروز(شنبه ۱۰ مهر) در مراسم بزرگداشت مرحوم حضرت آیت الله حسن زاده آملی (ره) در مسجد جامع گرگان اظهار کرد: علامه حسن زاده آملی مظهر تجلی آیات آفاقی و انفسی آفرینش است، علم کسی را به جایی نمی برد لذا علم، حوزه علمیه، کتب، ریاضیات، نجوم و عرفان او را به قله ای از مقام‌ نرساند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان ادامه داد: گرچه علم، حوزه علمیه، کتب، ریاضیات، نجوم و غیره می تواند در شخصیت والای علامه حسن زاده آملی اثرگذار باشد اما علت تامه نیست، بلکه هر کسی در هر سطحی از سطوح زندگی باشد و به آن بپردازد خداوند او را به این قله رفیع می رساند و علامه حسن زاده آملی این چنین بود.

وی بیان کرد: علامه حسن زاده آملی به طب و قانون ابوعلی سینا کاملا مسلط بود طوری که در این حوزه تدریس می کرد، همچنین دربعد فقه، فقیه ای بودن که شاگردانش یا مجتهدبودند یا قریب الاجتهاد

حجت الاسلام احمدی با بیان اینکه گنجینه های عالم خلقت در وجود انسان است، ابراز داشت: مرحوم علامه فرمودند برای معنای «من عرف نفسه فقد عرف ربه» معنا پیدا کردم، در واقع اگر انسان به خود معرفت پیدا کند می تواند قله های کمال را طی کند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان با بیان اینکه علامه حسن زاده آملی غرور نداشت، تصریح کرد: علم غرورآور است و اگر کسی علت علم آموزی را درک نکند علم غرور می آورد.

وی گفت: علامه حسن زاده آملی فردی متواضع بود و در برابر اساتید، پدر و مادر و مردم فروتنی و تواضع داشت و با شنیدن نام امام حسین(علیه السلام) اشک همانند باران از چشمان ایشان جاری می شد.

حجت الاسلام احمدی یادآور شد: علامه حسن زاده آملی به گنج درون خود دست یافته بود و هر کسی که به این گنج دست یابد سرمایه او سرمایه دیگری خواهد بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان خاطرنشان کرد: علامه حسن زاده آملی در کنار دیگر افراد آنقدر تواضع داشت که کسی تصور نمی کرد مقابل فرد بزرگی نشسته است، در واقع علامه حسن زاده آملی فقیر الی الله بود لذا دارای تواضع و عظمت روحی بود.

 

/ انتهای خبر

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۷:۳۱ ب.ظ

دیدگاه