اجرای طرح میراث بانان افتخاری در شهرستان کردکوی

کدخبر:۵۳۱۳۸
اجرای طرح میراثبانان افتخاری در شهرستان کردکوی

بر اساس اعلام رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کردکوی، طرح میراثبانان افتخاری در شهرستان کردکوی اجرا می‌شود.
به گزارش  البرز گلستان گروه فرهنگ /جعفر خاندوزی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی برای صیانت از آثار تاریخی و فرهنگی افزود: این طرح با هدف ایجاد شبکه‌ای گسترده از اقشار مختلف جامعه و استفاده از ظرفیت، استعداد و توانایی آن‌ها به‌ منظور مسوولیت‌پذیری اجتماعی و تسهیل روند انتقال مفاهیم به مردم در راستای احترام و صیانت از آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی اجرا می شود.
به گفته وی، دستورالعمل اجرای این طرح از طرف وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سال گذشته ابلاغ شد که با توجه به علاقه‌مندی جمعی از دوستداران میراث فرهنگی و اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد و هم‌چنین کمبود نیروی انسانی در یگان حفاظت، هماهنگی‌های لازم برای صدور لوح میراث‌بانان افتخاری در استان و شهرستان صورت گرفت.
خاندوزی در همین زمینه خاطرنشان کرد: اجرای طرح میراث‌بانان افتخاری می‌تواند به کاهش جرائم حوزه میراث فرهنگی و نهادینه شدن فرهنگ حفاظت از آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی به‌عنوان بخشی از وظایف اجتماعی منجر شود.
وی با بیان این‌که متاسفانه نیروها و امکانات یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان جوابگوی حفاظت کامل آثار تاریخی این شهرستان را ندارد، تصریح کرد: پراکندگی آثار و به‌‌ویژه تپه‌ها و محوطه‌های تاریخی و باستانی استان لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای جلوگیری از حفاری غیرمجازی، تخریب و قاچاق آثار را دوچندان کرده است.
خاندوزی تاکید کرد: دانش‌آموزان- دانشجویان- نیروهای بسیجی- اصحاب رسانه‌ها- اعضای شوراها و دهیاران- سمن‌ها- هیئت‌های مذهبی- ائمه جمعه و مساجد- شهرداران- هنرمندان صنایع دستی- کارکنان یگان‌های حفاظت دیگر دستگاه‌ها- و صاحبان اقامتگاه‌های بومگردی شهری و روستایی از جمله مهم‌ترین اقشاری هستند که هدف طرح میراثبانان افتخاری هستند.
رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کردکوی در پایان گفت: برای آغاز رسمی این طرح در شهرستان کردکوی، به صورت نمادین لوح میراثبان افتخاری امام جمعه، دادستان و فرماندار شهرستان کردکوی اهدا گردید.

/ انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۷ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۶:۰۱ ب.ظ

دیدگاه