نماینده ولی فقیه دراستان گلستان و امام جمعه گرگان :تکیه گاه امر بمعروف ایمان است و امر به معروف یک مسئولیت جهانی است

به گزارش گروه فرهنگ و جوان پایگاه خبری البرز گلستان به همت سازمان تبلیغات اسلامی استان و گروه مشاوران جوان استانداری گلستان همایش جوان و سبک زندگی قرآنی امروز در سالن اجتماعات استانداری گلستان با حضور میرباقری مدیر کل سیاسی امنیتی و ولی نژاد مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان علی نصیبی مشاور جوان استاندار گلستان و آیت الله حسین خراسانی از مفسرین قرآن و جمعی از مدیران استانی و مشاوران جوان ادارات کل برگزار گردید .

نماینده ولی فقیه درگلستان ابتدا با بیان این جمله که : تکیه گاه امر بمعروف ایمان است و امر به معروف یک مسئولیت جهانی است  با تاکید بر ضرورت برخورد جدی با سوء استفاده کنندگان از بیت المال، گفت: امروز اختلاس های میلیاردی و حیف و میل بیت المال از بزرگترین منکرات در جامعه اسلامی است.

نماینده ولی فقیه دراستان گلستان و امام جمعه گرگان ظهارداشت: اگر قرار است بازار اسلامی و درست داشته باشیم، باید با این منکرات که مردم را آزار می دهد، برخورد جدی شود.
امام جمعه گرگان با بیان اینکه تنها برخورد با چند کاسب خرده پا که البته ضروری است، بازار و اقتصاد ما را اسلامی نمی کند، افزود: سطح و منزلت امر به معروف و نهی از منکر بالا بوده و باید اقدامات اساسی درحوزه معروف ها و منکرات انجام شود.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری، اضافه کرد: نگاه و سیره ائمه معصومین (ع) در انجام این فریضه الهی، در کنار توجه به معروف ها، برخورد با منکرات بصورت ریشه ای بوده، اما امروز وقتی از منکر صحبت می شود، مصادیق سطحی و جزئی مورد توجه قرار می گیرد.
رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گلستان تصریح کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر بدرستی انجام شود، بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی برطرف خواهد شد.
امام جمعه گرگان همچنین امر به معروف و نهی از منکر را یک مسوولیت جهانی دانست و گفت: امت اسلامی درانجام این فریضه الهی نه تنها در جامعه خود بلکه دربرابر جامعه بشری نیز وظیفه دارد.
آیت الله نورمفیدی، امر به معروف و نهی از منکر را یک دستور الهی و قرآنی دانست و افزود: اگر امت اسلامی می خواهد الگوی جامعه بشری قرار گیرد، باید الگوی خوبی از اسلام و نیز تربیت اسلامی را به نمایش بگذارد.
نماینده ولی فقیه درگلستان همچنین بابیان اینکه تکیه گاه و انگیزه امر به معروف و نهی از منکر باید ایمان به خدا باشد نه هوای نفس، اضافه کرد: با هوای نفسانی و باند بازی و سیاسی کاری و تخریب یکدیگر، این فریضه محقق نمی شود.
آیت الله نورمفیدی در ادامه برخی مصادیق منکر را در استان گلستان دست اندازی به منابع طبیعی و شالی کاری با وجود مشکل کم آبی و بروز خشکسالی دانست و مصداق معروف را توجه بیشتر مسوولان استان به تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب بیان کرد.
امام جمعه گرگان در ادامه از رابطین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و نهادهای گلستان خواست، تنها با انگیزه قرب الهی و کسب رضای خداوند و با تذکر لسانی همراه با محبت و صمیمیت نسبت به انجام این فریضه الهی و جلب رضایت مردم درمحل کار خویش اقدام نمایند، ضمن اینکه مسائلی که درحوزه وظایف سازمانی آنان نیست را با حفظ امانت تنها به سازمان های مربوطه منتقل کنند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۹ تیر ۱۳۹۴ ساعت ۹:۰۶ ب.ظ

دیدگاه