استاندار گلستان در دیدار با سمن های محیط زیست :با تلاش و کوشش مستمر و فرهنگ سازی در خصوص حفاظت از محیط زیست زمینه همکاری و همراهی مردم و جوانان این استان را فراهم سازیید

استاندار گلستان در دیدار با سمن های محیط زیست :با تلاش و کوشش مستمر و فرهنگ سازی در خصوص حفاظت از محیط زیست زمینه همکاری و همراهی مردم و جوانان این استان را فراهم سازیید

 

استاندار گلستان با تاکید اینکه محیط زیست یکی از جایگاه های اصلی در مدیریت سرمایه های اجتماعی است ، اظهار کرد:حضور سمن ها در مسائل محیط زیستی بسیار مهم و اثرگذار است اما باید توجه داشته باشیم که شرایط هر استان با استان دیگر متفاوت و نیازمند نسخه ای متناسب است.

به گزارش البرز گلستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان  دکتر سید مناف هاشمی پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۰ خرداد در دیدار با سمن های محیط زیست تصریح کرد: مردم ، دولت و سمن های زیست محیطی سه محور مهم در پیشرفت مسائل محیط زیست است که باید جایگاه هرکدام به درستی تعریف شود.
وی افزود: توجه به مباحث زیست محیطی یک بحث تجملاتی نیست بلکه از ضروریات جامعه امروزی ماست که در این میان رسانه ها و سمن ها نقش بسیار مهمی در ترویج و گسترش فرهنگ مسائل زیست محیطی دارند.
استاندار گلستان با اشاره به اینکه امروزه در تمام دنیا و خصوصاً در کشور های توسعه یافته یکی از عوامل تأثیر گذار در رشد و توسعه آن ها توجه جدی به مباحث زیست محیطی است، افزود: این مسأله در کشور و استان ما تا حدودی مغفول مانده و بایستی با همت و تلاش همه مسئولین دستگاه های اجرایی، سازمان ها و انجمن های مردم نهاد اهمیت و جایگاه مباحث زیست محیطی به درستی برای عامه مردم فرهنگ سازی و در جامعه نهادینه شود.
دکتر هاشمی تصریح کرد: اگر قرار است که در حوزه محیط زیست و حفظ آن اتفاقی بیفتد باید سمن ها و تشکل های محیط زیستی به مسئولان دولتی کمک کنند وگرنه  اتفاق مثبتی در این زمینه رخ نمی دهد.
وی حفاظت از محیط زیست را یکی از مهترین دغدغه ها برنامه های دولت تدبیر و امید عنوان کرد و اهمیت توجه به محیط زیست را برای همه اقشار جامعه ضروری دانست .
دکتر سید مناف هاشمی  در ادامه با بیان اینکه پارک ملی گلستان نخستین پارک بزرگ هیات امنایی کشور است، یاد آور شد: رئیس هیات امنای این پارک استانداری گلستان بوده که با حضور جوامع محلی، صاحب نظران و صاحب منصبان مدیریت می شود.
استاندار گلستان  رویکرد دولت در جزیره آشوراده را کاملاً زیست محیطی دانست و تصریح کرد: طرحی که در این جزیره انجام خواهد شد کاملا طبیعت گردی است که با همکاری و هماهنگی سازمان محیط زیست استارت می خورد.
وی از اعضای این شبکه محیط زیستی خواست تا با تلاش و کوشش مستمر و فرهنگ سازی در خصوص حفاظت از محیط زیست زمینه همکاری و همراهی مردم و جوانان این استان را فراهم سازنند .
استاندار گلستان تصریح کرد: با توجه به اینکه سازمان های مردم نهاد(سمن) به صورت خودجوش و پراکنده فعالیت خود را آغاز می کنند، نیاز است با حرکت های نرم افزاری از جنس این کارگاه ها نقشه ی راه مدیریت سمن ها ایجاد شود.
در این جلسه اعضای شبکه محیط  زیست استان در یک فضای دوستانه و صمیمی  با استاندار گلستان دغدغه ها و مشکلات زیست محیطی خود را در میان گذاشتند .

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲:۳۵ ب.ظ

دیدگاه