محمدنژادرئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد بندرگز:پیروزی انقلاب اسلامی یک اتفاق ورویدادسیاربزرگ درکشوربود

کدخبر:۴۸۲۱۲
محمدنژاد: پیروزی انقلاب اسلامی یک اتفاق و رویداد بسیار بزرگ در کشور بود.

البرز گلستان /رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز مهمترین و بارزترین وجه تمایز انقلاب اسلامی با دیگر انقلابها را نقش رهبری انقلاب و بی نظیر امام خمینی(ره) عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرگز، مجید محمدنژاد در جمع اساتید واحد بندرگز به شکیل انقلاب اسلامی اشاره و اظهار کرد: در تاریخ شکل گیری این انقلاب همه نقش داشتند اما نقش کلیدی و تاثیر گذار امام راحل و عظیم الشان انقلاب اسلامی ایران بی نظیر و بی بدیل بوده است و نقش امام در شکل گیری انقلاب به گونه ای الهام شده و خاص بوده است.

عضو هیات علمی واحد بندرگز خاطر نشان کرد: رهبری امام (ره) یک رهبری پیامبرگونه و به نوعی الهام شده بود که واقعا دنیا را متحیر ساخت و وقتی که در تاریخچه این انقلاب اسلامی نگاه می کنیم و مردمی که از ستم نظام استکبار و ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی و مستبدانه به ستوه آمده اند و با تبعیت از رهبری مدبرانه امام خمینی (ع) بساط ظلم و استبداد نظام ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را برچیدند و به جمهوری اسلامی رای دادند و بی شک حق این چنین ملت و مردمی انقلاب اسلامی در پرتوی رهبر امام (ره) بود .

وی به وصیت نامه امام خمینی (ره) اشاره و عنوان کرد:امام (ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خود انقلاب اسلامی را هدیه غیبی و تحفه الهی برشمرد که از جانب خداوندمنان به ملت مظلوم غارت زده ایران اسلامی عنایت شده است.

محمدنژاد مهمترین و بارزترین وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب های دنیا را نقش رهبری انقلاب عنوان کرد و افزود: نقش رهبری امام خمینی(ره) در شکل گیری و تشکیل انقلاب اسلامی نقشی بی بدیل و بی نظیر بوده است که دنیا را متحیر ساخت.

ایشان تصریح کرد: با توجه به مقایسه شخصیت امام ره اینکه بزرگانی همچون ایت الله مدرس . ایت الله کاشانی و… که انسانهای بزرگی بودند اما نتوانستند ماموریت بزرگی مانند انقلاب اسلامی را انجام دهند تصریح کرد اینجا نقش و شخصیت امام مشخص می گردد. ایشان همچنین با اشاره به اینکه در زمان مرجعیت آیت الله بروجردی، حضرت امام (ره) آن چنان که در فضای حوزه شناخته شده بودند در فضای سیاسی کشور بروز ظهور چندانی نداشته است اما بعد از فوت آیت الله بروجردی از سال ۱۳۴۰ به تدریج وارد فضای سیاسی شدند و ماموریت بزرگی که شاید به ایشان الهام شده بود و آن تشکیل انقلاب اسلامی بود را به سرانجام رساندند. محمد نژاد با اشاره به اینکه جز شاگردان.اطرافیان و مردم قم که پای منبر ایشان بودند عموم مردم کشور نه ایشان را دیده بودند و نه درک کرده بودند و عملا نیز سالهای زیادی از دوران مبارزاتی انقلاب ایشان در تبعید خارج از کشور بودند اشاره کرد و گفت شاهکار امام همین بوده که با تسخیر قلوب و فقط با چندتا پیام و اعلامیه و سخنرانی توانست دلهای یک ملت را با خود همراه نماید و چنین انقلاب شگفت انگیزی را در دنیا ایجاد نماید.

مجید محمدنژاد به مطالعه در زمینه ابعاد شخصیتی امام (ره) تاکید کرد و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی مدیون رهبری پیامبرگونه امام (ره) است و شخصیت والای ایشان جای تحقیق و پژوهش بسیار دارد که باید اندیشمندان و پژوهشگران آن را جستجو کرده و به نسل های آینده جامعه انتقال دهند .

خبر مسلم افتخاری

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۲ ق.ظ

دیدگاه