«حجت الاسلام نورعلی دیلم»رئیس مرکز اسلامی گلستان: فعالیت های دینی و اجتماعی از ملاک های انتخاب مساجد شاخص است

کدخبر:۵۴۴۸۱
رئیس مرکز اسلامی گلستان:
✅ فعالیت های دینی و اجتماعی از ملاک های انتخاب مساجد شاخص است
رئیس مرکز اسلامی گلستان، گفت: ملاک انتخاب مساجد شاخص اهل سنت، فعالیت های دینی، مذهبی، اجتماعی، مواسات و کمک های مومنانه است.
به گزارش البرز گلستان به نقل از رابط خبری مرکز اسلامی گلستان، «حجت الاسلام نورعلی دیلم» در همایش تجلیل از مساجد شاخص اهل سنت استان گلستان که به صورت محدود حضوری و مجازی برگزار شد، اظهار کرد: همایش تجلیل از مساجد شاخص اهل سنت استان که امسال شاهد برگزاری هفتمین دوره آن هستیم، یکی از ابتکارات معاونت فرهنگی مرکز اسلامی گلستان بود که به عنوان الگویی برای کشور و دبیرخانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت قرار گرفته است.
وی، مباحث فرهنگی، اقامه ۵ نوبت نماز، حضور موثر روحانی مسجد، داشتن کرسی سیره رسول الله، تفسیر و سخنرانی در مسجد، فعالیت مجموعه کانون های فرهنگی مساجد، پایگاه بسیج، مباحث قرآنی و دارالقرآن ها و ارتباط با مجموعه شهرستان و مرکز اسلامی گلستان را از جمله مواردی عنوان کرد که برای انتخاب مساجد شاخص ملاک قرار می گیرد.
رئیس مرکز اسلامی گلستان با اشاره به ابتکار جدید معاونت فرهنگی مرکز اسلامی گلستان در این دوره گفت: در این دوره در کنار تجلیل از مساجد شاخص به موضوعات پژوهشی هم توجه شده است و در این زمینه مقاله های برتر در زمینه مساجد تراز انقلاب و نظام و اینکه مسجد تراز انقلاب و نظام باید دارای چه خصوصیاتی باشد، مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.
حجت الاسلام دیلم با ذکر این مطلب که مسجد محل عبادت مردم و حل و فصل امورات اجتماعی است و باید مجدد برگردد به جایگاه اصلی خود، افزود: پیامبر اکرم (ص) سعی می کرد استفاده لازم را از مسجد ببرد و در تمام امورات خود اعم از فضا گرفته تا امورات جنگ، مشورت گیری با مردم و همه موضوعات در مسجد رقم می خورد.

/ انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۶ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۳:۰۷ ب.ظ

دیدگاه