مهندس رحیمی مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان ازافتتاح ۸۶ پروژه گازرسانی با اعتباری بالغ بر ۵۴۵ میلیارد ریال در دهه فجر امسال خبر داد

البرز گلستان مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان، با گرامیداشت دهه مبارک فجر اظهار کرد: در زمستان سال ۹۸ طی سه شبانه روز مصرف گاز در استان گلستان به ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار مترمکعب رسید و از این میزان مصرف، ۱۰ میلیون مترمکعب آن خانگی بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان  تصریح کرد: اگر هر مشترک خانگی مصرف گاز را دو درجه کاهش می داد ۱۰ میلیون مصرف خانگی به ۹ میلیون مترمکعب کاهش می یافت و دیگر نیازی به قطعی گاز در ادارات و جایگزینی سوخت مایع در برخی واحدهای صنعتی و تولیدی نبود.

وی از مدیریت مصرف و قطع جریان گاز برخی از مصرف کنندگان در استان گلستان خبر داد و افزود: گاز ۶۰ واحد صنعتی و تمامی ادارات در استان قطع شد و محدودیت ۵۰ درصدی برای کارخانه های آجرپزی اعمال شده است.

رحیمی با بیان اینکه گاز کارخانه آجرپزی به مدت ۹ روز قطع شده بود و در حال حاضر نیز محدودیت ۵۰ درصدی مصرف برای این کارخانجات اعمال شده است، یادآور شد: به جز مصارف خانگی مابقی مصارف باید دوگانه سوز باشند و تا در صورت قطعی گاز با مشکل مواجه نشوند

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با بیان اینکه همزمان با کاهش دما و افزایش مصرف گاز طی روزهای گذشته همکاری و انسجام لازم برای مدیریت مصرف گاز در استان گلستان وجود داشت، گفت: پیش بینی می شود در دو روز آینده شرایط در استان عادی شود و در وهله نخست گاز واحدهای صنعتی به مرحله عادی باز می گردد.

وی از افتتاح ۸۶ پروژه گازرسانی با اعتباری بالغ بر ۵۴۵ میلیارد ریال در دهه فجر امسال خبر داد و بیان کرد: این پروژه ها گازرسانی به هفت روستا، ۷۲ پروژه صنعتی و همچنین هفت پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۳۰۵ میلیارد ریال شامل می شود.

رحیمی بیان کرد: ۳ شهر، ۸۸۰ روستا و ۶۵ جایگاه CNG  و ۸۷۶ صنایع عمده در استان گلستان از نعمت گاز بهره مند هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان با بیان اینکه ۱۰ شهرستان سبز در استان گلستان وجود دارد که تمامی روستاهای آن گازرسانی شدند، خاطرنشان کرد: ۷۲ درصد انرژی توزیع شده در استان گلستان را گاز تشکیل می دهد.

وی با بیان اینکه گازرسانی ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۶ درصد جمعیت روستایی استان گلستان انجام شده است، افزود: در گلستان تولید گاز وجود ندارد و عمده مخازنی که در حوزه کشور وجود دارد در منطقه جنوبی کشور و در عسلویه واقع شده است.

رحیمی از وجود ۶۶ روستای مرزی در استان گلستان خبر داد و افزود: در حال حاضر ۳۸ روستای مرزی استان گلستان از نعمت گاز بهره مند هستند و گازرسانی به ۹ روستای مرزی در حال اجرا است و عملیات کلنگ زنی پنج روستای مرزی نیز در دهه فجر انجام می شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان ادامه داد: مجوز گازرسانی به بخشی دیگر از روستاهای مراوه تپه نیز صادر شده و عملیات اجرایی آنها در آینده نزدیک شروع خواهد شد و به این ترتیب تمام  روستاهای مرزی استان گلستان از نعمت گاز بهره مند می شوند.

وی با اشاره به حذف قبوض کاغذی گاز، بیان کرد: تاکنون ۷۶ درصد مشترکین اطلاعات خود را در اختیار ما قرار دادند و امیدواریم از ابتدای سال آینده قبوض کاغذی در استان گلستان حذف شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲:۱۳ ب.ظ

دیدگاه