مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان در نشست گروه خبری فجر:در دهه فجر امسال بیش از ۲ هزار برنامه در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در روستاهای استان گلستان اجرا می شود

البرز گلستان مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان  در نشست گروه خبری فجر با رؤسای کارگروه های تخصصی استان و متولیان ستادهای دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان ها اظهار کرد: ۴۶٫۶ درصد جمعیت استان گلستان روستایی است این در حالی است که میانگین کشوری از لحاظ جمعیت روستایی ۲۶ درصد است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان ادامه داد: ۹۰۸ دهیاری و یک هزار و ۵۲ روستا و نقطه جمعیتی در استان وجود دارد.

وی به آمار تعداد پروژه های روستایی استان گلستان اشاره کرد و افزود: براساس آمار احصاء شده از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان نسبت تعداد پروژه های روستایی به کل پروژه های استان ۵۰ درصد بوده است و طی سال گذشته ۳۰۱ میلیارد تومان پروژه در نقاط مختلف استان گلستان اجرا شده است.

نصیبی یادآور شد: بیش از ۹۶ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز بهره مند هستند که در مقایسه با کشورهای توسعه یافته آمار بالایی است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان از بهره مندی ۹۹٫۹ درصدی جمعیت روستایی استان از نعمت برق خبر داد و افزود: ۵۷۲ خانه بهداشت روستایی و ۲۱ پایگاه سلامت روستایی و ۹۱ مرکز جامع سلامت روستایی در استان گلستان وجود دارد و ۱۰۰ دصد جمعیت روستایی تحت پوشش خدمات بهداشت و درمان هستند.

وی بیان کرد: در بخش بنیاد مسکن ۹۴۳ روستا دارای طرح هادی است و در ۵۵۲ روستا فاز نخست طرح هادی آغاز شده است.

نصیبی خاطرنشان کرد: در استان گلستان بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راه های روستایی آسفالت شده و ۸۱ واحد بوم گردی و طبیعت گردی دارای پروانه در استان وجود دارد و ۴۰ واحد دیگر نیز مراحل صدور پروانه را می گذرانند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان با بیان اینکه ۱۰۰ درصد روستاهای استان از تلفن بهره مند هستند، گفت: به ۷۸ روستای استان گلستان آبرسانی سیار صورت می گیرد و ۴۵ مجتمع آبرسانی در استان گلستان وجود دارد.

وی افزود: ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزای ارزان قیمت با کارمزد چهار و ۶ درصد برای راه اندازی واحدهای اقتصادی طی یک سال گذشته در اختیار سرمایه گذاران قرار گرفته است.

نصیبی خاطرنشان کرد: طی سال جاری اعتبارات دریافتی دهیاری های استان گلستان نسبت به سال ۹۷ دو برابر شده است و سال ۹۷، ۴۰ مییلیارد تومان در اختیار دهیاری ها قرار گرفت و پیش بینی می شود امسال با رشد دو برابری همراه شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان با بیان اینکه پس از وقوع سیل در حوزه فرهنگی و اجتماعی ۳۰ جشنواره فرهنگ و اقتصاد در روستاهای مختلف اجرا شده است، یادآور شد: طی ایام دهه فجر در ۲۰ روستای استان گلستان جشنواره فرهنگ و اقتصاد و پیاده روی برگزار می شود.

وی اضافه کرد: در دهه فجر امسال بیش از ۲ هزار برنامه در حوزه های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در روستاهای استان گلستان اجرا می شود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲:۱۸ ب.ظ

دیدگاه