سرپرست اداره کل استاندارد گلستان در بین نمازگزاران جمعه گرگان: نظارت اداره کل استاندارد گلستان بر ۴۴۰ واحد تولیدی

کدخبر:۶۵۵۵۵

البرز گلستان/سرپرست اداره کل استاندارد گلستان گفت: ۴۴۰ واحد تولیدی در استان تحت نظارت اداره‌کل استاندارد هستند که برای این تعداد، ۶۵۰ پروانه استاندارد محصولات‌شان صادر شده است.
سیدمهدی حسینی امروز به مناسبت هفته ملی استاندارد در جمع نمازگزاران جمعه گرگان اظهارداشت: همچنین با توجه به کمبود نیرو و گستردگی حوزه‌های کاری و فعالیتی، این اداره کل در استان دارای ۳۶ آزمایشگاه فعال همکار و ۶ شرکت بازرسی کالا است که در جهت خدمات‌رسانی بهتر به مردم مشغول فعالیت هستند.
وی یادآور شد: سازمان ملی استاندارد و اداره کل آن در گلستان و سایر استان‌های کشور در حوزه‌های آسانسور و نظارت بر ایمنی و امنیت آن، حوزه نازل‌های انرژی (بنزین، گازوئیل و جایگاه‌های گاز سی ان جی) ورود دارد.
وی خاطرنشان کرد: سازمان ملی استاندارد بر طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی سال ۱۳۹۶ به عنوان یک سازمان ملی، حاکمیتی، نظارتی و مستقل زیر نظر مستقیم رییس جمهور ایفای نقش کرده و رییس این سازمان ملی، به عنوان معاون رییس جمهور شناخته می‌شود.
سرپرست اداره کل استاندارد گلستان گفت: این سازمان به عنوان یک سازمان نظارتی در چهار محور اصلی شامل استانداردسازی، ارزیابی انطباف کالا و خدمات، اندازه‌شناسی و تایید صلاحیت ارائه خدمات دارد.
حسینی ادامه داد: از جمله کارهایی این اداره کل در بخش ارزیابی انطباق، نظارت بر واحدهای تولیدی در استان است.
وی بیان کرد: شهربازی‌ها و زمین بازی‌های ورزشی به لحاظ استانداردسازی و استاندارد بودن تحت نظارت این اداره کل هستند و همکاران ما در حوزه‌های عیارسنجی طلا در بازار و حوزه‌های خدماتی همچون سالن‌های ورزشی، خانه‌های سالمندان، دفتر پست، مراکز اقامتی گردشگری و آموزش و پرورش نظات دارند که به عنوان یکی از سیاست‌های جدید ابلاغی در بخش خدمات است.
وی یادآور شد: از ۱۰۰ پروانه حلال محصول کشاورزی صادر شده در کشور، که یکی از ملاک‌های صادرات به کشورهای اسلامی است، ۱۱ پروانه مربوط به گلستان بوده که هشت پروانه در یک سال گذشته صادر شده است.
وی در پایان اظهارداشت: در دولت سیزدهم شاهد آغاز دوره تحولی در سازمان ملی استاندارد هستیم که یکی از آن‌ها اجرایی شدن استاندارد خدمات است.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۰۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۶:۰۹ ب.ظ

دیدگاه