تقدیر از مدیر کانون فرهنگی هنری مسجدگلشن گرگان در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد

به گزارش پایگاه خبری البرز گلستان در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در مسجد الاقصی گرگان از ۶۲ نفر از مدیران، رابطین، کتابداران و امام جماعت فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گلستان با اهدای هدایایی تجلیل شد.

گفتنی است از جواد طبرسا به عنوان”مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جامع گلشن گرگان” در این مراسم تقدیر به عمل آمد.

مهدی بیکی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان در این مراسم گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به ۵ درجه تقسیم می شوند و سیاست دولت بر این است که کانون ها در روستاها تشکیل شوند.

وی با بیان اینکه به بیش از ۸۳۲ مسجد قرآن اعطا می شود، افزود: تعداد مراکز خانه های نور استان ۳۰ مرکز است.

بیکی در پایان تعداد اعضای کتابخانه های مساجد استان را ۳۲ هزار نفر، اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد را ۳۵ هزار نفر، هسته پژوهشی را ۷۰ هسته، کانون های تخصصی را ۱۸ کانون، کتابخانه باز را ۶۶ باب و تعداد نشریه تجربی را ۲۶ نشریه برشمرد.

در ادامه عباسعلی قاضی زاده، مدیرکل امور استان های ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، به عنوان سخنران ویژه تصریح کرد: مسجد فقط پایگاه عبادی نیست بلکه پایگاه اجتماعی، سیاسی و مرکز رسیدگی به امور مسلمین است.

وی با بیان اینکه تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد در برابر هجمه دشمنان موثر است، اظهارداشت: دشمن امروز دیگر از سلاح فیزیکی استفاده نمی کند بلکه امروز با جنگ نرم جوانان ما را هدف امواج مخرب خود شامل؛ ماهواره، فیلم های مبتذل و شبکه های اجتماعی قصد سرقت فرهنگ جوانان ما را دارد.

قاضی زاده با اشاره به عملکرد ستاد عالی کانون های مساجد کشور در سال جاری، از حمایت ۱۹ هزار و ۸۰۰ باب کانون فرهنگی هنری در سطح کشور خبر داد و گفت: از این تعداد، یک هزار و ۶۵۴ باب کانون در سال جاری تاسیس شده است.

وی، راه اندازی ۷۴۳ باب کانون تخصصی در بیش از ۲۲ رشته، حمایت از تاسیس و تجهیز خانه های نور به تعداد ۹۲۰ باب، حمایت از تاسیس کانون مصلی ها به تعداد ۳۷۴ باب، حمایت از تاسیس کانون در مساجد دانشگاه ها به تعداد یکصد و ۱۲ باب، حمایت از کانون های روستایی به تعداد ۸ هزار و ۸۰۳ باب، مشارکت در راه اندازی مراکز فرهنگی دیجیتال در جوار مساجد به تعداد یکصد و ۸۸ مرکز و راه اندازی و افتتاح ۶۰۰ باب کتابخانه در سال جاری از اقدامات انجام شده در سال جاری برشمرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۵:۵۷ ب.ظ

دیدگاه