همکاری دو هزار و ۴۴۲ نفر پلیس افتخاری در استان گلستان با نیروی انتظامی در ماموریت های محوله

فعالیت دوهزار و ۴۴۲ پلیس افتخاری در گلستان

سرهنگ ” سید عباس عظیمی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، گفت: بهره گیری از توان و ظرفیت مردمی در قالب پلیس افتخاری چند سالی است که به صورت ویژه در دستور کار قرار داشته است و خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از سوی مردم قانونمند و قانونمدار استان شده است.
وی گفت: دو هزار و ۴۴۲ نفر پلیس افتخاری در این استان با نیروی انتظامی در ماموریت های محوله همکاری می کنند که از این تعداد هزارو ۶۲۸ نفرپلیس افتخاری مرد و ۸۱۴ نفر زن هستند.
سرهنگ عظیمی افزود: این افراد پس از تشکیل پرونده ،گزینش و ثبت سیستم با آموزشهای لازم در بخش های مختلف پلیس آگاهی، پیشگیری، پلیس فتا، مبارزه با مواد مخدر، پلیس اطلاعات در مواقع خاص و مناسبت های همچون طرح های پلیسی، طرح های ارتقائ نظم وامنیت عمومی، ایام پایان سال، چهارشنبه آخرسال، طرح نوروزی و جاهایی که نیاز به وجودنیروی بیشتری است بکار گرفته می شوند.
وی با بیان اینکه پلیس افتخاری ظرفیتی اجتماعی است که در بُعد انتظامی ، آموزشی، اطلاع‌رسانی، فرهنگی و مواردی از این قبیل با پلیس همکاری خواهند داشت، گفت: این ظرفیت‌ها از قبل وجود داشته است و ما سعی کرده‌ایم تا به این پتانسیل شکل قانونی ارائه شود تا ضمن حمایت از این ظرفیت بتوانیم به نوعی جبران خدمات این افراد را داشته باشیم.
معاون نیروی انسانی فرماندهی انتظامی استان همچنین تصریح کرد: اولویت استخدام در ناجا با اعضاء پلیس افتخاری است که با ناجا فعالیت می کنند.
سرهنگ عظیمی گفت: مسئولان و مردم شریف استان می توانند طی تماس تلفنی با سامانه ۱۹۷ پلی ارتباطی مردم با پلیس می توانند نظرات، پیشنهادات، و انتقادات خود را در خصوص عملکرد پلیس در سطح استان و همچنین نقش پلیس افتخاری در توسعه و تسریع برقراری نظم وامنیت در سطح جامعه را ارائه تا توسط خادمان خودشان در ناجا مورد بررسی قرار گیرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۶:۵۶ ب.ظ

دیدگاه