انتخابابات استانی برنامه محور خواهد بود…. حمایت رحمانزاده از « استانی شدن انتخابات مجلس »

جعفر رحمانزاده ، معاون اسبق استاندار مازندران که این روزها از حضور احتمالی وی در رقابت های انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه آمل سخن به میان آمده است در اظهار نظری فعالانه حمایت خود را از آستانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد .

معاون اسبق سیاسی و امنیتی استانداری مازندران گفت: استانی شدن انتخابات مجلس، سطح کیفی قوه مقننه را افزایش می دهد.

جعفر رحمان زاده اظهارداشت: طرح استانی شدن انتخابات مجلس، طرح جدیدی نبوده و در ادوار مختلف مجلس مطرح و اخیرا در مجلس نهم مطرح شده است.

استاندار اسبق زنجان گفت: از آنجاییکه تاکنون جزئیاتی از این طرح مطرح نشده و نمی توان راجع به آن قضاوت کرد اما به طوری کلی می توان گفت، استانی شدن انتخابات طرحی مناسبی بوده، چراکه سبب می شود رقابت های انتخاباتی از فضای احساسی و قومی به فضای ارائه طرح و برنامه منتقل شود و نامزدهای انتخابات مجبور به ارائه برنامه های مدون، برای جلب آرای شهروندان خارج از حوزه فعلی انتخابیه خود می شوند.

رحمان زاده بیان کرد: استانی شدن انتخابات یعنی حزبی و تخصصی شدن انتخابات و ضرورت دارد در کنار اجرای طرح استانی شدن انتخابات فضای فعالیت برای احزاب فراهم تا انتخابات از رقابت های قومی و احساسی به سوی رقابت لیست های انتخاباتی، طرح های و برنامه ها پیش برود.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دلیل خلا احزاب فعال و فراگیر در کشور احتمال آن می رود که با استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی، تاحدودی از مشارکت سیاسی شهروندان کاهش یابد.

وی بیان کرد: استانی شدن انتخابات سبب ارتقا سطح کیفی قوه مقننه می شود و نگاه علمی، تخصصی بر مسائل بومی و قومی و احساسی غلبه خواهد کرد و سبب سالم سازی رقابت های انتخاباتی می شود.

رحمان زاده گفت: در طرح هایی که ادوار پیشین مجلس ارائه کرده کسب ۱۵ درصد آرا حوزه انتخابیه یکی از پیش نیازهای موفقیت در انتخابات به شکل استانی آن بوده و نامزدهای انتخابات فارغ از اینکه در استان خود چه میزان رای کسب می کردند، باید ۱۵ درصد آرای حوزه انتخابیه را نیز کسب کنند که از این منظر استانی شدن انتخابات مجلس با انتخابات خبرگان رهبری متفاوت بوده چراکه آن انتخابات پیش شرط کسب کسری از آرای حوزه انتخابیه را ندارد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲:۱۰ ب.ظ

دیدگاه