دیدار سعید جلیلی با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، گفت: حداقل نتیجه مذاکرات اثبات قدرت ایران به غرب بود

به گزارش پایگاه خبریالبرز گلستان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه دراستان گلستان وامام جمعه گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، صبح سه شنبه، در نشستی که با حضور سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، به مسائل هسته ای و مذاکرات گروه ۵+۱ اشاره کرد و گفت: من فکر می کنم در جریان مسائل هسته ای اگر نتیجه ای هم نگیریم، برای دنیا روشن شده است که ما دنبال مسائل مطرح شده از سوی آن ها نیستیم و اصل حرف ما بر اساس منطق استوار است و حداقل نتیجه آن اثبات قدرت ایران به غرب است.

وی افزود: از خبرهای بیرون شنیده ام که در غرب هم عنوان می کنند ایران خودش را هم سطح کشورهای مطرح غرب بالا کشیده است و وقتی مقابل این کشورها می نشیند تا مذاکره کنند، نشان دهنده توانایی ها و اهمیت کشور ما است.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی از کشورها دنبال بهانه جویی هستند و می خواهند کل مسائل منطقه را با ما گره بزنند؛ می خواهند پای ایران را در یمن و حتی دیگر کشورها وسط بکشند.

امام جمعه گرگان با بیان این که این تلاش نشان دهنده این است که مساله هسته ای بهانه آن ها است، گفت: آن ها از ما می خواهند در مسائل منطقه سکوت کنیم و این با انقلاب ما جور در نمی آید.

وی ادامه داد: از وقتی حضرت امام انقلاب را آغاز کردند مساله اسرائیل را بیان می کردند و می گفتند چه رابطه ای بین اسرائیل و شاه است که آن ها را کنار هم می گذارند.

نماینده مردم گلستان در خبرگان رهبری سپس به مساله یمن اشاره کرد و گفت: یمن کشور فقیری است و مشخص نیست چطور در این شرایط زندگی می کنند.

سعید جلیلی، رئیس پیشین گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در نشست با بیان این که دشمن دنبال بهانه گیری است، گفت: اگر حرف های حضرت آقا مبنای کار باشد موفقیت خواهیم داشت.

وی افزود: آن چه در فکت شیت آن ها منتشر شد زیاده خواهی آن ها را نشان می دهد و مبنای آن ها بسیار فراتر از بحث های متعارف است و جای خوش بینی نمی گذارد.

جلیلی با بیان این که حدود هفت سال است که هم سطح کشورهای غربی با آن ها مذاکره می کنیم، گفت: هر یک از کشورهای طرف مقابل هزارات کلاهک هسته ای دارند ولی معلوم نیست چرا از چند سانتریفیوژ نگران می شوند.

وی با حضور کشورهای عدم تعهد در ایران اشاره کرد و گفت: این کشورها که دو سوم کشورهای دنیا را تشکیل می دهند برنامه هسته ای کشور ما را تایید کردند ولی اکنون چند کشور می خواهند بگویند کل دنیا ما هستیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۴:۳۱ ق.ظ

دیدگاه