حسین پور، مدیر کل کمیته امداد امام (ره) گلستان در جلسه شورای زکات: پرداخت ۲۳ میلیارد تومان زکات درسال گذشته / ده درصد از میزان تعهدبیشتر

البرز گلستان/به گزارش سایت خبری کمیته امداد؛ امان  اله حسین پور، مدیر کل کمیته امداد امام (ره) استان گلستان در جلسه شورای زکات که با حضور نماینده ولی فقیه و اعضای شورای زکات برگزار شد، گفت: سال گذشته بالغ بر ۲۳ میلیارد تومان زکات پرداخت شد که ده درصد از میزان تعهد بیشتر شده است.

حسین پور با بیان اینکه زکات جمع آوری شده در استان صد در صد نقدی بوده است، تصریح کرد: در ارزیابی کشوری استان هم در بحث تحقق برنامه و هم در بحث مبلغ زکات جمع آوری شده، رتبه یک را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: تحقق برنامه در نظر گرفته شده برای استان گلستان تحقق ۱۱۰ درصدی داشته که این رقم ۱۵ درصد نسبت به سال ۹۴ رشد داشته است.

مدیر کل کمیته امداد استان اظهار کرد: ۷۰ درصد زکات جمع آوری شده را به محرومان و نیازمندان و ۳۰ درصد را به پروژه های عمرانی از جمله ساخت خانه عالم، مسجد، حسیینیه و … اختصاص داده ایم.

وی با بیان اینکه مبلغ زکات در نظر گرفته شده برای سال ۹۶ هم ۲۱ میلیارد تومان تعیین شده است، گفت: طی سه ماه گذشته از سال جاری شاهد رشد ۲۶۰ درصدی پرداخت زکات از سوی مردم نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم، به گونه ای که مبلغ زکات جمع آوری شده در سه ماهه نخست سال ۹۵، حدود ۴۰۰ میلیون تومان و مبلغ جمع آوری شده در سال جاری تاکنون یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

وی در ادامه افزود: شهرستان های آق قلا و مراوه تپه از لحاظ عمل به توافق نامه و شهرستان های کلاله و گنبد کاووس به لحاظ حجم زکات جمع آوری شده در استان، رتبه های برتر را به خود اختصاص دادند.

در ادامه آیت اله نور مفیدی، نماینده ولی فقیه در استان به فلسفه رابطه بین مردم و خدا پرداخت و گفت: نماز مظهر و مجرای رابطه با خداست، رابطه با خدا باید قوی باشد، این یکی از مسئولیت های نظام و دومی هم زکات است.

وی افزود: در رابطه با زکات دو بحث مطرح است یکی اینکه زکات را به عنوان تکلیف فردی بنگریم و اما زمانی که پرداخت زکات حاکمیتی شد، دیگر نمی شود به عنوان تکلیف فردی نگاه کنیم و جمع بین این دو غیر ممکن است، وقتی پرداخت زکات حاکمیتی شد، باید نظام مند شود.

 تهی خبر: حمید رضا یزدانی

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۷:۲۱ ب.ظ

دیدگاه