سفر به روستای کوهستانی، زیبا و تاریخی رادکان (گلستان/کردکوی)

کدخبر۴۶۳۲۲

امروز با ما به روستای زیبا و تاریخی رادکان سفر کنید/ تشریح مهمترین اقدامات دهیاری رادکان کردکوی طی سال های اخیر

البرز گلستان /هر چند نمی توان هیچ روستایی را بدون مشکل تصور کرد، لیکن نباید از کنار برخی اقدامات گسترده و متعدد در حوزه های مختلف به خصوص طی سالیان اخیر، در جهت توسعه پایدار روستاها و رفع نیازهای اساسی مردم بی تفاوت گذشت. بر این اساس سعی داریم به تناوب هر چند روز یکبار با شما به یکی از روستاهای استان، سفری مجازی داشته و با گفت و گو با دهیار روستا، از اتفاقات رخ داده در آبادی مطلع شویم.

این بار به یکی از دورترین روستاهای شهرستان کردکوی، روستای کوهستانی و تاریخی رادکان سفر کرده ایم و پای صحبت نورالله فخفوری دهیار روستا که به همراه اعضای شورا و معتمدین تلاش های زیادی در راستای آبادانی این روستای تاریخی انجام داده است، نشسته ایم.

نورالله فخفوری دهیار روستای رادکان بخش مرکزی کردکوی با ۴۴ سال سن  گفت: این روستا با ۲۳۵ نفر جمعیت در ۶۵ کیلومتری مرکز استان قرار داشته و اغلب اهالی این روستا به شغل کشاورزی و دامداری مشغول هستند.

دهیار روستای رادکان اظهار داشت: ساخت کمپ گردشگری شامل پارک بازی، آلاچیق، زیباسازی مسیر چشمه، سرویس بهداشتی و خانه مسافر، ساخت غسالخانه و ایستگاه فرود بالگرد اورژانس هوایی، تجهیز خانه ورزش روستا، راه اندازی گرمابه روستا با خرید پنل خورشیدی از مهمترین اقداماتی است که دهیاری این روستا در سال های اخیر به اجرا درآورده است.

وی افزود: اهالی روستا ظروف قدیمی، قرآن های دست نویس و خطی تاریخی را به سقاخانه روستا اهدا نموده بودند و اکنون با تلاش هیات امنا سقاخانه و حمایت اعضای شورا و دهیاری و معتمدین و همکاری نهادهای ذیربط آثار این روستای تاریخی جهت نسل جوان و همچنین گردشگران به نمایش گذاشته شده است.

نورالله فخفوری در رابطه با برنامه های عمرانی آینده گفت: ایجاد آبشار مصنوعی در داخل کمپ گردشگری، سنگفرش معابر روستا از جمله برنامه هاییست که دهیاری درحال پیگیری و اجرای آن در آینده است.

دهیار روستای رادکان اظهار داشت: در راستای توسعه فضای سبز در روستا، دهیاری اقدام به کاشت نهال در ورودی و خروجی این روستا نموده است.

🔻نورالله فخفوری با اشاره به اهمیت ایجاد منابع درآمدی پایدار اظهار داشت: با حمایت های اداره کل امور روستایی و شوراهای استانداری گلستان و پشتیبانی سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و نیز فرمانداری و بخشداری، کمپ گردشگری در این روستا احداث شده است و بزودی خانه مسافر دهیاری نیز به بهره برداری خواهد رسید.

🔻وی افزود: با استفاده از ظرفیت تسهیلات ارزان قیمت دهیاری ها، پیگیر اجرای پروژه پرورش ماهی و یا خرید بیل مکانیکی برای دهیاری هستیم تا یک منبع درآمدی پایدار دیگر برای دهیاری ایجاد گردد.

🔻دهیار رادکان در رابطه یا نحوه جمع آوری پسماند در این روستا گفت: باتوجه به ییلاقی بودن روستا، در بهار و تابستان پسماندهای این روستا ۲ روز در هفته و در پاییز و زمستان، یکبار در هفته توسط نیرو و خودروی دهیاری جمع آوری می شود.

خبر مسلم افتخاری

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۶:۰۲ ب.ظ

دیدگاه