دعوت حسین پورمدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان از مردم استان به شرکت در یکی از طرحهای حمایتی کمیته امداد

دعوت حسین پورمدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان از مردم استان به شرکت در یکی از طرحهای حمایتی کمیته امداد

البرز گلستان/حسین پورمدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان شرکت کرده که ضمن اعلام برنامه های کمیته امداد در ایام ماه مبارک رمضان به سوالات خبرنگاران حاضر در نشست پاسخ داد حسن پور در این نشست اظهار کرد: بیش از ۵۱ هزار نفر از کمیته امداد استان گلستان مستمری دریافت می کنند و  هیچ کسی پشت نوبت دریافت مستمری قرار ندارد.

وی افزود: پرداخت ۷۶۱۰ فقره وام کارگشایی به مددجویان کمیته امداد استان طی سال گذشته و سال ۹۵، ۳۳۰۰ فقره جهیزیه با ارزش ۷ میلیارد تومان به مددجویان این کمیته انجام شده استت..

امان الله حسین پور اظهار کرد: سال گذشته ۱۵۶ میلیارد تومان اعتبار برای کمیته امداد استان در نظر گرفته شده بود که ۱۰۰ درصد آن جذب شد.و در بعضی از سرفصل ها از ۱۰۰درصد نیز گذشت.

وی با اشاره به اینکه مردم استان سال گذشته بیش از ۳۸ میلیارد تومان به کمیته امداد گلستان کمک کردند، افزود: از این مقدار ۱۰ میلیارد تومان زکات، ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان صدقات و ۲۳ میلیون تومان زکات بوده است.

حسین پور تصریح کرد: در نیمه اول سال گذشته از نظر پرداخت صدقات رتبه ۲۸ کشوری را داشتیم، اما در آخرین رتبه بندی که سال گذشته صورت گرفت توانستیم رتبه دوم کشور را کسب کنیم. ودر سال۹۵ از لحاظ پرداخت زکات رتبه اول کشور را کسب کردیم و در جشن نیکوکاری نیز از لحاظ رشد، رتبه اول کشور را کسب کردیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۷۶۱۰ فقره وام به مددجویان این کمیته پرداخت کردیم، اظهار کرد: در طول ۱۲ ماهه سال ۹۵ برای ۲۷۰۰ نفر از مددجویان تحت پوشش کمیته امداد استان شغل ایجاد کردیم.
حسین پور عنوان کرد: سال گذشته ۶۳۰ نفر از مددجویان کمیته امداد استان به عتبات عالیات و ۵۹۰۰ نفر به مشهد مقدس اعزام شدند که برای این کار ۶۷۰ میلیون تومان هزینه شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان در ادامه  با بیان اینکه در سال جدید اعتبارات حوزه اشتغال سه برابر شده است، خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که امسال برای ۵ هزار نفر از مدجویان این کمیته شغل ایجاد کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در باره رسیگی به مددجویان نقاظ مرزی بیان کرد: امسال ۳۰ درصد از اعتبارات در نظرگرفته شده کمیته امداد استان در نقاط مرزی مصرف خواهد شد، وهر کدام از مددجویان کمیته امداد که در مناطق مرزی استان زندگی می کنند، برای دریافت هزینه های تعمیر و یا احداث منازل در اولویت قرار دارند.

حسین پور گفت: تا پایان سال ۹۵ تما افرادی که در نوبت جهزیه بودند صفر شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان با اشاره به اینکه افزایش مستمری مددجویان استان از ابتدای سال انجام شده است، تاکید کرد: مستمری یک نفر ۹۵ هزار تومان و مستمری خانواده های پنج نفره تا ۳۶۵ هزار تومان پرداخت می شود که این مقادیر در گذشته به ترتیب برای خانواده های یک نفره ۵۳ هزار تومان و خانواده های پنج نفره ۱۰۰ هزار تومان بوده است.

وی در ادامه اظهار کرد: سال گذشته مردم استان در ماه مبارک رمضان ۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به کمیته امداد کمک کردند که امیدواریم در ماه رمضان امسال این مبلغ به بالی ۶میلیلرد تومان افزایش یابد.

حسین پور با بیان اینکه در استان گلستان ۵۸۰۰ یتیم تحت پوشش این کمیته هستند، گفت: ۱۳ هزار ۸۰۰ حامی ایتام در استان داریم که به دنبال افزایش این تعداد هستیم.

وی به برخی از برنامه های کمیته امداد در ماه رمضان امسال اشاره کرد و افزود: در تمامی شهرهای استان از همه حامیان و خیرین برتر در قالب جشن رمضان تقدیر خواهیم کرد. همچنین برنامه ای تدارک دیده شده تا در همه شهرستان ها برای مددجویان و نیازمندان در این ماه حداقل یک سبد غذایی داده شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان خاطرنشان کرد: جمع آوری فطریه را در روز عید فطر خواهیم داشت. سال گذشته مردم استان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان فطریه پرداخت کردند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱:۴۱ ب.ظ

دیدگاه