مقاله/شورای مرکزی اصلاح طلبان ماهیتی مردمی دارد

شورای مرکزی اصلاح طلبان ماهیتی مردمی دارد
البرز گلستان/از ابتدای شکل گیری جریان اصلاح طلبی همواره برجسته سازی شعارهای انقلاب مورد توجه اصلاح طلبان بوده است. یکی از اصلی ترین شعارها که علی رغم تمام کوشش ها جهت کمرنگ آن مورد توجه بنیان گزار جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری بوده است، جمهوریت، حق حاکمیت مردم و پرهیز از قیمومیت بوده است.
اصلاح طلبان همواره بر این عقیده بوده اند که نگاهی برآمده از خواست و اراده ی مردم باید بر مردم حکومت کند و دراین راستا تلاش کرده اند با درک صحیح از نیازهای واقعی جامعه، بیانگر آمال و آلام سرزمین خود باشند و نقشی موثر در توسعه و پیشرفت داشته باشند.
اکنون در شرایطی که دولت تدبیر و امید با درآیت جمعی اصلاح طلبان کار خود را آغاز کرد و توانست اقدامات گسترده ای را در طول ۳ سال گذشته صورت دهد. بنظر می رسد همانگونه که در سطح ملی عده ای تلاش دارند عملکرد دولت را زیر سوال ببرند، برخی در استان گلستان می کوشند ندای خود را از حلقوم اصلاح طلبان خارج کنند و ریشه های درخت توسعه که با همراهی آحاد جامعه و تدبیر بزرگان اصلاح طلب استان در حال رشد است را ،سست نمایند.
صدور بیانیه بصورت انفرادی از سوی شورای اصلاح طلبان اقدامی است که ماهیت اصلاح طلبی برخی را زیر سوال می برد و این سوال در ذهن متبادر می شود که«قیمومیت کجای اصلاح طلبی تعریف می شود؟»
طی روزهای گذشته بیانیه ای تحت عنوان « بیانیه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات استان گلستان در انتقاد از عملکرد دکتر صادقلو، استاندار » منتشر گردیده است و این در حالی است که بیش از ۱۵ نفر از اعضای شوای اصلاح طلبان نبست به این بیانیه نگرشی مخالف دارند و حتی برخی از آنها روحشان از صدور چنین بیانیه ای بی اطلاع است، چگونه می شود که چند نفری که تعدادشان حتی به اندازه انگشتان یک دست هم نمی رسد، داعیه نمایندگی اصلاحات و احزاب در استان را از آن خود می دانند و بیانیه صادر می کنند!
در حالیکه ریاست محترم جمهوری، استاندار گلستان را کاندیدای خود برای تصدی پست وزارت می داند و نام او را به عنوان یکی از ۱۰ استاندار موفق کشور اعلام می کند، چگونه است که عده ای دانسته های خود را بیش از ریاست محترم جمهوری می پندارند و نظر به عدم توانایی استاندار گلستان می دهند و گزینه جابجایی ایشان را روانه نهاد ریاست جمهوری می کنند.
به نظر می رسد شورای مرکزی اصلاح طلبان که ماهیتی مردمی دارد و اعضای آن افرادی با دغدغه مشکلات و سختی های جامعه هستند، باید نسبت به اقدامات برخی که موجب تخریب وجهه این شورا در انظار عمومی می شوند، هوشیار باشد و اجازه ندهند اهداف والای آن دستاویز تفکرات فردی عده ای قرار گیرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۹ ب.ظ

دیدگاه