دکترطیبی مدیرکل ورزش وجوانان گلستان ازبرگزاری دومین دوره المپیاد ورزش استان باهدف افزایش استعدادها وحضوردرورزش قهرمانی وحرفه ای دراردیبهشت ماه سال آینده خبرداد

دکترطیبی مدیرکل ورزش وجوانان گلستان ازبرگزاری دومین دوره المپیاد ورزش استان باهدف افزایش استعدادها وحضوردرورزش قهرمانی وحرفه ای دراردیبهشت ماه سال آینده خبرداد
البرز گلستان/به گزارش روابط عمومی ورزش و جوانان گلستان : دکتربهمن طیبی در گردهمایی معاونین و روسای ادارات ورزش و جوانان گلستان ،اظهار کرد: با همین نگاه رشته های تعیین شده برای المپیاد ورزش استان از میان رشته های المپیکی انتخاب شده است تا علاوه بر افزایش انگیزه در میان نوجوانان برای حضور در این رشته ها، نخبگان ورزشی به موقع شناسایی و برای ادامه حضور حرفه ای به مربیان استعدادیاب معرفی شوند.
وی همچنین اضافه کرد که دومین دوره المپیاد ورزش استان گلستان با هدف افزایش استعدادها و تعداد ورزشکاران توانمند حضور در ورزش قهرمانی و حرفه ای، اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود.
به گفته وی، افزایش تعداد ورزشکاران و تیم های ورزشی یکی از نتایج برگزاری دوره اول این المپیاد استانی بود که تلاش می کنیم با رفع نواقص و معایب موجود در دوره بعدی مسابقاتی با کیفیت فنی بهتر در همه شهرهای استان برگزار شود.
وی بیان کرد: برگزاری این مسابقات در رده سنی بزرگسالان کیفیت فنی و طرفداران بیشتری داشت اما نگاه اداره کل ، فراهم کردن زمینه برای شناسایی استعدادها و بروز قابلیت های ورزشکاران شهرهای مختلف استان در رده های مختلف است.
مدیرکل ورزش و جوانان گلستان افزود: بخش های دارای نمایندگی ورزش و جوانان هم به صورت مستقل و با اعزام حداقل ۶ تیم در مسابقات شرکت خواهند کرد تا افراد مستعد این بخش ها هم فرصتی برای مبارزه و رقابت با مدعیان و رقیبان نامدار استانی خود پیدا کنند.
طیبی ادامه داد: شناسایی استعدادهای ورزشی در رشته های گوناگون محوری ترین برنامه اداره کل ورزش و جوانان گلستان در بلند مدت است که هدف از اجرای آن تقویت هر چه بیشتر ورزش قهرمانی و حرفه ای با حضور ورزشکاران گلستانی است.
وی گفت: حضور ۵ ورزشکار گلستانی در المپیک و پارالمپیک برزیل انگیزه جوانان ورزشکار استان را برای ورود و حضور حرفه ای در ورزش قهرمانی افزایش داد که تلاش می کنیم با اجرای طرح های زیربنایی مانند المپیاد ورزشی و طرح استعدادیابی ، بر تعداد این ورزشکاران اضافه شود.
مدیرکل ورزش و جوانان گلستان بیان کرد: در اولین دوره این رقابت ها بیش از ۲ هزار ورزشکار نوجوان دختر و پسر از همه شهرستان ها شرکت داشتند و ددر وره دوم تلاش می شود که علاوه بر افزایش کیفیت مسابقات، بر تعداد ورزشکاران رشته های گوناگون اضافه شود.
طیبی همچنین گفت که در کنار رشته های موجود المپیاد، دو میدانی و ژیمناستیک به عنوان رشته های پایه و مادر مورد توجه بیشتری قرار دارد.
وی بیان کرد: یکی از مزیت های برگزاری این المپیاد و واگذاری میزبانی رشته های گوناگون به شهرستان ها ، سنجش توانایی این مناطق در میزبانی از مسابقات بزرگ و شناخت کمبودهای زیرساختی است

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲:۱۵ ب.ظ

دیدگاه