سردار جاویدان فرمانده انتظامی گلستان ازکلاهبرداری یک میلیارد و یکصد میلیون ریالی با چک‌های جعلی خبرداد

البرز گلستان/سردار “علی اکبر جاویدان” فرمانده انتظامی گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، در خصوص جزئیات این خبر گفت: در پی ارجاع پرونده کلاهبرداری از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گرگان با موضوع دادخواهی یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فرد ناشناسی با استفاده از مدارک وی اقدام به افتتاح حساب جاری و دریافت دسته چک کرده بود، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی گفت: با برگشت خوردن چک‌های خرج شده در بازار توسط تعدادی از شهروندان و حکم جلب شهروند توسط مراجع قضائی پرونده به صورت ویژه و با جدیت توسط ماموران پلیس آگاهی پیگیری شد.

این مقام ارشد انتظامی استان ادامه داد: با استعلام از بانک صادر کننده چک و تجزیه و تحلیل ماموران اداره تشخیص هویت پلیس آگاهی مشخص شد افتتاح حساب با مدارک جعلی صورت گرفته و شهروند مورد نظر در این رابطه مرتکب تخلفی نشده است.

وی اضافه کرد: در همین راستا در پی اعلام فرد شاکی که مظنون به کسی نمی‌باشد اقدامات گسترده ماموران پلیس آگاهی در جهت شناسایی و دستگیری فرد جاعل آغاز و با راهنمایی تعدادی از شکات چهره متهم توسط ماموران شناسایی و تلاش در جهت دستگیری وی آغاز شد.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: تحقیقات نشان داد متهم فردی سابقه‌دار و تحت تعقیب مراجع قضائی و مدتی است که حتی از خانواده خود نیز طرد شده است.

وی بیان داشت: با هماهنگی مراجع قضائی مخفیگاه وی شناسایی و متهم طی یک عملیات هدفمند پلیسی دستگیر و جهت تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد.

سردار جاویدان ابراز داشت: در تحقیقات تخصصی به عمل آمده و با ارائه شواهد و مدارک از سوی ماموران متهم چاره‌ای جزء اعتراف نداشت و به افتتاح حساب و صدور دسته چک از بانک‌ها با استفاده از مدارک و اسناد هویتی دیگر افراد اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی گلستان گفت: تاکنون بیش از ده شاکی که متهم مورد نظر با صدور دسته چک جعلی اقدام به خرید از آنان کرده بود شناسایی شدند.

سردار جاویدان مبلغ کلاهبرداری صورت گرفته را بیش از یک میلیارد و یکصد میلیون ریال اعلام و خاطرنشان کرد: تحقیقات تکمیلی در این خصوص همچنان ادامه دارد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۷ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۰۵ ب.ظ

دیدگاه