مدیر کل امور بانوان استانداری گلستان درجشنواره فرش ترکمن در باره تقویت اقتصاد مردم ترکمن بیان کرد

جشنواره فرش ترکمن، مرزهای منطقه را درنوردیده و آوازه اش جهانی شده است
البرز گلستان/مدیر کل امور بانوان استانداری در نخستین جشنواره فرش و صنایع دستی ترکمن در بندرترکمن اظهار داشت: جشنواره فرش ترکمن واژه ای آشناست که مرزهای منطقه را درنوردیده و آوازه اش جهانی شده است.

کلثوم غفاری افزود: کمتر جای جهان است که فرش ترکمن را نشناسد و با سرانگشتان بلند همتان ترکمن آشنا نباشد.لذا فرش ترکمن هر روز در غرفه ها و نمایشگاهها جلوه نمایی می کند. هنر دستان زنان ترکمن از صفر تا صد یک فرش ذره ذره هنرنمایی از نخ ریسی و بافت را به همراه دارد.
وی تصریح کرد: ما مسولیت ها و کارهای زیادی در قبال فرش ترکمن داریم که از جمله آن می توان به پیدا کردن راههای عرضه این محصول آنگونه که بایسته و شایسته است با شرایطی که با قیمت واقعی فرش در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
غفاری ادامه داد: وظیفه ماست که با حمایت از این جشنواره ها راه را باز نموده تا خریداران بدون واسطه و عوامل فروش خریدار فرش ترکمن شوند و به دنبال آن محرومیت و فقری که تاکنون گریبانگیر منطقه ترکمن صحرا خاصه مرزنشینان آن بوده برطرف شود.
ایجاد بازارچه دائمی و اعطای وامهای کم بهره به تولید کنندگان فرش و صنایع دستی ترکمن
مدیر کل امور بانوان استانداری اذعان داشت: باید راهی را طی کرد و قدمی برداشت لذا احداث بازارچه های دائمی برای صنایع دستی و حمایت از تولید کننده ها از طریق اعطای وامهای کم بهره یکی از وظایف مسولین است.
این فرهیخته استانی ابراز داشت: امید آن داریم که روزی برسد هنر زنان و دختران ترکمن علاوه بر زیبایی ها، معیشت و اقتصاد مناسب و درخور را ایجاد کند.لذا باید با تقویت اقتصاد مردم ترکمن راه آسیبها را برطرف کرد و پرکردن اوقات فراغت راهی برای بستن رخنه آسیبها در خانواده هاست که همت بلند مسولین را می طلبد.
غفاری بیان کرد: دولتمردان باید برای محرومیت زدایی تلاش لازم را داشته باشند و تعاونی ها نیز در این خصوص دست دولت را بگیرند و ظرفیتها را شناسایی کرده تا در راستای سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری و برنامه های دولت تدبیر و امید که هم و غمش حمایت از مردم مظلوم است کارهای وسیعی صورت گیرد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۳ ب.ظ

دیدگاه