هندسه صدا در خوانندگی پاپ/طرح ایده هنرمند گلستانی که برای اولین بار در تاریخ موسیقی ایران

البرز گلستان- طرح “هندسه صدا در خوانندگی پاپ” ایده هنرمند گلستانی که برای اولین بار در تاریخ موسیقی ایران مطرح شده است با تایید دانشگاه علمی کاربردی به‌زودی در قالب یک درس مستقل در این مرکز آموزش عالی تدریس خواهد شد.

این هنرمند موسیقی گلستان  گفت: این طرح علمی – پژوهشی که پشتوانه تحقیقات ۱۰ ساله دارد، با هدف ارایه شیوه نوین آموزش خوانندگی پاپ و ترکیبی از علوم مهندسی صدا، موسیقی و روانشناسی به تایید رسید.

حامد جنتی اظهار داشت: همیشه تلاش کردم ارتباط رشته مهندسی صدا با خوانندگی را پیدا کنم که مطالعه برای رسیدن به این هدف با همکاری اداره کل فرهنگ و  ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی گلستان به عنوان یک طرح ملی به نتیجه رسید.

وی خاطرنشان کرد: این طرح به عنوان مهندسی صدا در خوانندگی موسیقی پاپ اجرا شد اما بررسی‌ها نشان می دهد که قابلیت اجرا در موسیقی سنتی را هم دارد.

جنتی ادامه داد: در این طرح از مسیر موسیقی به سمت خوانندگی نمی‌رویم بلکه با تقویت ذهن، تقویت هوش و صداسازی، افراد علاقمند و مستعد را برای خوانندگی آماده می‌کنیم.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از بخش های این طرح آن است که خواننده در کنار آموزش صدا، در کارگاه تحلیلی شعر و موسیقی شرکت می‌کند و به صورت تئوری با موسیقی آشنا می‌شود.

عضو هیات مدیره انجمن موسیقی گلستان گفت: یک خواننده در ابتدا باید با آرایه‌های ادبی، سبک، وزن، ردیف و قافیه شعر آشنا باشد و سپس دانش خود را نسبت به صدابرداری، آنالیز صدا و تولید صداهای موسیقی بیشتر کند اما خوانندگان جوان فقط به خواندن توجه کرده و تمایلی به آشنایی با مبانی پایه این هنر ندارند.

وی ادامه داد: برای کمک به حل این مشکل، طرح خود را شامل ۳ دوره مقدماتی، متوسطه و پیشرفته به دانشگاه علمی کاربردی ارایه کردم که توسط ۹ اساتید دانشگاه تایید شد.

جنتی افزود: مزیت این طرح، سرعت بالا در یادگیری است و  افراد با هر سطح دانش موسیقی می‌توانند از آن استفاده کنند./ایرنا

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۷:۲۰ ب.ظ

دیدگاه