هاشمیان رئیس کل دادگستری گلستان ازسازش ۵۰ درصد پرونده های ارسالی به شعب ویژه صلح و سازش در استان خبرداد

البرز گلستان/سازش ۵۰ درصد پرونده های ارسالی به شعب ویژه صلح و سازش در گلستان // تاکید رئیس کل دادگستری گلستان بر استفاده بیشتر از ظرفیت شوراهای حل اختلاف نیمی از پرونده هایی که در نیمه ی نخست امسال به شعب ویژه صلح و سازش
رئیس کل دادگستری گلستان می گوید : از ابتدای امسال تا پایان شهریور بیش از ۸ هزار پرونده به شعب ویژه صلح و سازش شورای حل اختلاف که در داسراها و دادگستری ها مستقر هستند فرستاده شده که بیش از ۴ هزار فقره ی آن ، با سازش طرفین مختومه شده است .
هادی هاشمیان گفت : شعب ویژه صلح و سازش شورای حل اختلاف ، رای صادر نمی کنند و فقط کار سازش در پرونده هایی که روسای دادگستری ها و دادستان ها به آنان ارجاع می کنند انجام می دهند.
هاشمیان با بیان این که در بیشتر حوزه های قضایی استان ، واحد های ویژه ی صلح و سازش تشکیل شده است از روسای دادگستری ها و دادستان های سراسر استان هم خواست : پرونده هایی که شاکی خصوصی دارند و پرونده های عمومی که شاکی خصوصی هم دارند را برای سازش به شعب ویژه صلح و سازش ارسال کنند.
هاشمیان گفت : اعضای شوراهای حل اختلاف می توانند با پادرمیانی میان طرفین دعوا و مختومه کردن پرونده ها با سازش ، به کاهش جمعیت زندان های استان کمک کنند.
وی با اشاره به رویکرد حبس زدایی در دستگاه قضا افزود : مختومه شدن پرونده ها با سازش طرفین دعوا ، از تنش ها و تشکیل پرونده های احتمالی بعد از صدور حکم نیز جلوگیری می کند.
۴۶ شعبه ی ویژه صلح و سازش در حوزه های قضایی استان فعال است .
پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل گلستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱:۵۶ ب.ظ

دیدگاه