دکتر مسعودی رئیس دانشگاه فرهنگیان گلستان: ۳۷۰نفر ظرفیت دانشجو سال آینده دراین دانشگاه ایجاد می شود

سه اصل تامین نیرو و تربیت و توانمند سازی را اصول اولیه دانشگاه فرهنگیان

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر گروه خبر البرز گلستان دکتر محمد باقر مسعودی صبح امروز در نخستین نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با بیان این خبر اظهار کرد:دانشگاه فرهنگیان در سال ۱۳۹۰ با مصوبه شورای انقلاب فرهنگی بر اثر تجمیع مراکز تربیت معلم تاسیس شد.

وی سه اصل تامین نیرو و تربیت و توانمند سازی را اصول اولیه دانشگاه فرهنگیان اعلام کرد.

مسعودی همچنین تصریح کرد:رئیس هئیت امنادانشگاه فرهنگیان کشور رئیس جمهور  و در استان استاندار می باشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گلستان سپس ابراز داشت :در سال های گذشته با توجه با افزوده شدن یک پایه به دوره ابتدایی توازن آموزش و پرورش بهم ریخته است و کمبود معلم در این دوره زیاد شده است لذا بر این اساس و با توجه به ماده قانون ۲۸ آموزش و پرورش نسبت به جذب معلمان حق تدریسی  در کوتاه مدت اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه این افراد باید به مدت یک سال در دانشگاه فرهنگیان آموزش های مهارت آموزی و معلمی را بگذرانند،اظهار کرد: در دانشگاه فرهنگیان پردیس آیت الله خامنه ای(ره) ۶۰۶ دانشجو و در پردیس دختران امام خمینی(ره) ۴۸۷ دانشجومشغول به تحصیل می باشند.

۱۰ رشته کارشناسی پیوسته و۹ رشته کار شناسی ناپیوسته

دکتر مسعودی تصریح کرد: در این دانشگاه  دانشجویان در ۱۰ رشته کارشناسی پیوسته و۹ رشته کار شناسی ناپیوسته تحصیل می کنند.

 وی افزود : ما در رشته های در شبانه روزی تفکیک جنسیتی داریم ولی ناپیوسته تفکیک جنسیتی نداریم .

رئیس دانشگاه فرهنگیان گلستان خاطرنشان کرد: علاوه بر این پردیس پسران و دختران دانشگاه فرهنگیان یک واحد دانشگاهی در شهرستان گنبدکاووس دارد که ۱۸۸ دانشجو در این دانشگاه در مقطع کارشناسی پیوسته در حال تدریس هستند.

مسعودی با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان دانشجویان کارشناسی ناپیوسته نیز جذب کرده است، افزود: در پردیس آیت الله خامنه ای ۵۳ دانشجو، در پردیس امام خمینی(ره) ۲۱۴ دانشجو و در واحد شهید بهشتی ۱۹۹ دانشجو در حال حاضر مشغول به تدریس هستند.

مسعودی نحوه جذب هئیت علمی را از دو روش فراخوان سراسری و اساتید مدعو اعلام نمود

اعتبار پروژه احداث پردیس آیت الله خامنه ای گرگان ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان

وی از کلنگ زنی و شروع عملیات اجرایی پردیس آیت الله خامنه ای دانشگاه فرهنگیان در نزدیکی فرودگاه گرگان خبر داد و گفت: اعتبار پروژه احداث پردیس آیت الله خامنه ای گرگان ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است  که امیدواریم تا آذر ۹۴ کلنگ شروع عملیات ساختمانی آن را به زمین بزنیم

وی تاکید کرد:  ۴٫۵ هکتارمساحت رمین برای این پردیس دانشگاهی در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان گلستان خاطرنشان کرد: امیدواریم با مجوز وزیر مسکن و شهرسازی بتوانیم مساحت این دانشگاه را به ۱۰ هکتار افزایش دهیم ضمن اینکه  در این مکان تمام امکانات رفاهی، خوابگاهی و آموزشی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

دکتر مسعودی در خاتمه تاکید کرد  : در سال آینده ۳۷۰نفر ظرفیت دانشجو در این دانشگاه ایجاد می شود.

IMG_9879

IMG_9881

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۵ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۱ ق.ظ

دیدگاه