تاکیددکتر فاضل رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در آیین افتتاح متمرکز پروژه‌های بهداشتی و درمانی بر لزوم راه‎اندازی دانشکده داروسازی دراستان

البرز گلستان/دکتر فاضل  رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در آیین افتتاح متمرکز پروژه‌های بهداشتی و درمانی استان گلستان که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد،گفت: عدم تامین منابع طرح از سوی خریداران طرح از جمله مشکلات طرح تحول نظام سلامت بوده است.

وی با اشاره به اقدامات مثبت استان طی سالیان اخیر در حوزه آموزش پزشکی بر لزوم راه‎اندازی دانشکده داروسازی در استان گلستان تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با بیان اینکه کمبود تخت‎های بیمارستانی در استان یکی از نیازهای مردم است، افزود: در سال‎های گذشته قول بیمارستان هزار تختخوابی در گرگان و بیمارستان ۸۰۰ تختخوابی در گنبدکاووس اخذ شد اما مشکلاتی در این زمینه وجود دارد محدودیت‎های مالی برای اجرای پروژه‎های جدید با این حجم وجود دارد البته زمین مناسب در قالب مشارکت با سرمایه‎گذار داخلی و خارجی میسر می‎شود.

دکترفاضل با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به مرز ۴۰ سالگی خود نزدیک می‎شود، گفت: در میان کشورهای منطقه و جهان همه به قدرت و عظمت انقلاب اسلامی اعتقاد و اعتماد دارند.

وی مهمترین اولویت بخش بهداشت و درمان را توسعه خدمات سلامت دانست و افزود: تامین نیازهای بهداشتی و درمانی با کمترین هزینه ممکن در اولویت بخش سلامت است اجرای طرح تحول نظام سلامت با این رویکرد پایه‎گذاری شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان بیان کرد: استان گلستان از سال ۱۳۹۳ و با آغاز طرح تحول نظام سلامت نسبت به بهسازی وضعیت فیزیکی بیمارستان‎ها اقدام کرد ایجاد کلینیک‎های تخصصی، نوسازی و بهسازی مراکز درمانی، اتاق زایمان، ساخت خانه‎های بهداشت و مراکز بهداشتی از نتایج اجرای طرح بوده است.

دکترفاضل همچنین گفت :آمار مبتلایان به سرطان مخصوصا سرطان گوارش در استان گلستان بالا است که این وضعیت مستلزم توجه بیشتری است.

وی گفت: بهورزان، پرستاران، پزشکان و پیراپزشکان ماه‎های مدیدی است که مزایای قانونی خود را دریافت نکردند اما همچنان به ارائه خدمات می‎پردازند.

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۸:۳۵ ق.ظ

دیدگاه