طهماسبی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان در مراسم روز خبرنگار : شما خبرنگاران خوراک فکری جامعه را تأمین می کنید

البرز گلستان/معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان و رئیس شورای اطلاع رسانی استان با اشاره به حضور بیش از ۵۲۰ سخنران کشوری در استان گلستان ظرف سه سال گذشته گفت: خوشبختانه امروز استان گلستان از یک بالندگی سیاسی برخوردار است که ما نقش رسانه ها و خبرنگاران را در کنار جریانهای سیاسی و احزاب در ایجاد این فضا بسیار برجسته می دانیم.

“علی اصغر طهماسبی” در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در تالار فخرالدین اسعد گرگانی با تبریک روز خبرنگار، بر لزوم وحدت جامعه و جناح‎های سیاسی تاکید کرد و افزود: سخنرانان سیاسی در اغلب استان‎های کشور طی سال‎های گذشته نتوانستند بی حاشیه سخنرانی کنند یا در برخی از استان‎ها حتی نمی‎توانند کنسرت برگزار کنند، اما وحدت و همگرایی موجود در استان گلستان و تعامل بین اقوام و مذاهب را باید به فال نیک گرفت و اعتقاد داریم نقش رسانه‎ها در ایجاد این تعامل و هم‎افزایی پررنگ و برجسته است.

وی در ادامه خبرنگاران را معلمانی نامید که با قلم خود همواره در حال درس دادن به جامعه هستند.

طهماسبی خاطرنشان کرد: قبلا هم گفتیه ایم و باز هم تکرار می کنیم که ما هیچ حیات خلوت و خط قرمزی در استانداری نداریم و مجموعه استانداری بصورت تمام وقت در خدمت خبرنگاران و اصحاب رسانه است، ضمن اینکه ما در دعوت از خبرنگاران جهت پوشش اخبار استانداری هیچ گاه سفید و سیاه نکرده ایم و به تمامی رسانه ها با هر خط فکری نگاه یکسان داشته ایم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره به اینکه بعضاٌ سخت گیری هایی جهت ورود خبرنگاران و تجهیزاتشان به مجموعه استانداری شده است نیز گفت: همه شما مستحضرید که در هر دستگاهی مجموعه ای به عنوان حراست وجود دارد که وظیفه آنها تأمین امنیت اداره ها و سازمانهاست و چنانچه سخت گیری هایی وجود دارد به دلیل عدم هماهنگی و عدم ارائه مدارک معتبر شناسایی از سوی خبرنگاران است.

طهماسبی بیان کرد: شما خبرنگاران خوراک فکری جامعه را تأمین می کنید و شما هستید که در بسیاری از موارد جلوی رانت خواری و اختلاس ها را گرفته اید.

وی اضافه کرد: آسیب های اجتماعی در کمین است و از شما انتظار داریم به عنوان چراغ راه مدیران با شناسایی نقاط تاریک و چالش ها به مدیران استان مشاوره دهید.

طهماسبی  افزود: باید به دولت کمک کرد، گاهی برخی فکر می‎کنند با مطالب‎شان دولت را می‎کوبند در حالی که نظام را هدف گرفته اند، ایجاد یأس و نا امیدی در جامعه، دولت را ناتوان جلوه دادن نیست بلکه ناتوان نشان دادن نظام جمهوری اسلامی است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار در ادامه گفت: اینکه ما می گوییم در رسانه ها اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهید، اطلاع رسانی شفاف داشته باشید و به شخصی توهین نکنید، به نظر شما نگاه امنیتی است.

طهماسبی در پایان اظهار کرد: اعتقاد داریم همه روزها روز خبرنگار است و ان شا الله بتوانیم در کنار هم و با استفاده از ظرفیت شما در حوزه اطلاع رسانی، استان گلستان را به سمت توسعه بیشتر سوق دهیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۱۹ ب.ظ

دیدگاه