رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان: استان گلستان در حوزه فعالیت های قرآنی جزو استان‌های شاخص و برتر است

کدخبر:۶۱۳۲۳

البرزگلستان/

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، محمد رعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستانرعیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در آیین اختتامیه هفته قرآن و عترت استان گلستان ضمن قدردانی از کلیه دستگاه‌ها و نهادهایی که در قالب ستاد هفته قرآن و عترت برای برگزاری باشکوه برنامه‌های این هفته تلاش و همکاری کردند، گفت: گلستان در حوزه فعالیت های قرآنی جزو استان‌های شاخص و برتر است و صدای همدلی وفاق و یکرنگی در این حوزه در جای جای استان شنیده می شود .

وی با تاکید بر مردم محوری در برنامه‌های فرهنگی و هنری خاطرنشان کرد: در دوره جدید رویکرد ما در فرهنگ و ارشاداسلامی مردم‌محوری و تقویت تشکل ها و نهادهای مردمی و سمن ها است.

رعیت با اشاره به فعالیت های بخش نمایشگاهی هفته قرآن و عترت گفت: در هفته قرآن و عترت که ۱۰ تا ۱۶ اسفندماه و مصادف با بعثت نبی مکرم اسلام (ص) برگزار شد؛ بخشی از فعالیت ها در قالب برپایی نمایشگاه های فرهنگی قرآن و عترت بود که به معرفی و عرضه دستاوردهای فرهنگی موسسه های قرآنی اختصاص داشت.

وی برگزاری جشنواره های تخصصی قرآن و عترت را از دیگر برنامه‌های هفته قرآن و عترت استان عنوان کرد و گفت: نمایشگاه‌هایی مانند خوشنویسی و خط، نقاشی، موشن گرافی، پادکست، نمایش، پژوهش و مقالات و غیره در قالب برنامه های این هفته اجرا شد.

رعیت با تاکید بر تحقق وعده‌های دولت مبنی بر تمرکززدایی از فعالیت های فرهنگی، هنری و قرآنی گفت: یکی دیگر از فعالیت ها در راستای تحقق شعار دولت سیزدهم و وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی که جزو اولویت هاست؛ توزیع عادلانه فرصت های برخورداری از خدمات فرهنگی و هنری است و در همین راستا تمرکززدایی را در دستور کار قرار دادیم و برنامه ها را در شهرستان های مختلف اجرا کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: از دیگر موارد برای توزیع عادلانه این فرصت ها، اجرای محافل قرآنی و کرسی های تلاوت در دورافتاده ترین مناطق و روستاهای مرزی در شهرها و مرکز استان بود و تلاش کردیم همه شهروندان گلستانی از این فرصت برخوردار شوند که برای همین منظور کاروان قرآنی وحدت در بعثت نبوی در ۱۴ شهرستان اجرا شد.

رعیت پیشنهاد داد: گلستان به عنوان یکی از مراکز مهم فعالیت های متعدد و متنوع قرآنی انتخاب شود و هنرمندان و فعالان این عرصه مورد حمایت قرار بگیرند.

گفتنی است، آیین اختتامیه هفته قرآن و عترت استان گلستان با حضور مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و نماینده مردم گرگان و آق قلا درمجلس شورای اسلامی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، فرماندار گرگان و جمعی از مسئولان، مدیران موسسات و تشکل های قرآنی، خانواده ی معزز شهدای قرآنی و اهالی فرهنگ، هنر و رسانه و محبان کلام الهی و عترت نبوی و علوی در صبح امروز پنج شنبه۲۲ اردیبهشت در سالن اصلی تالارفخرالدین اسعد گرگانی با تجلیل از خانواده معظم شهدای قرآنی و پیشکسوتان و نخبگان قرآنی مقام آور، برگزیدگان مسابقات حفظ و قرائت قرآن کریم و جشنواره ی فرهنگی و هنری هفته قرآن و عترت برگزار شد.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۳:۲۱ ب.ظ

دیدگاه