روحانی فردبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر گلستان:ضربه زدن به بنیان های مالی قاچاقچیان از جمله برنامه هایی جدی و در دستور کار است

کدخبر:۵۳۲۲۸
دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر گلستان:

ضربه زدن به بنیان های مالی قاچاقچیان از جمله برنامه هایی است که با جدیت در دستور کاراست

به گزارش البرز گلستان  ظهر امروز محمود روحانی فر دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر گلستان در نشست خبری با اصحاب رسانه  گلستان که به مناسبت هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، اظهار کرد: بحث مقابله و مبارزه با مواد مخدر مختص به یک روز و یک هفته نیست و همواره در طول سال مسئولان این حوزه در حال انجام فعالیت هستند.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان گلستان گفت: طبق آمار ارائه شده تعداد ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار معتاد و در گلستان ۲۷۰ هزار نفر معتاد شناسایی شده اند.

ویسپس تصریح کزد: پس از اتمام جنگ تحمیلی، دشمن با ترفند جدیدی به عنوان جنگ نرم که یکی از شاخصه های آن مواد مخدر و معتاد کردن افراد جامعه بوده است، وارد شد و از همان زمان شیوع مقابله و پیشگیری از مواد مخدر به عنوان یکی از آسیب های مهم اولویت دار جامعه به دستور رهبری در دست کار قرار گرفته است.

روحانی فرخاطر نشانکرد: در دو دهه گذشته نگاه ستاد مبارزه با مواد مخدر نگاه مقابله ای بوده است.
وی با بیان اینکه سال گذشته در حوزه مقابله اقدامات مهمی انجام شده است، گفت: نظارت بر ورودی های استان، کشف بیش از ۱۱ تن کشفیات در استان و کشف بیش از یک تن مرفین از جمله برنامه های پیشگیرانه بوده است.
دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر گلستان ادامه داد: در همین راستا۱۵۶قاچاقچی و سه هزار و ۸۲۱ نفر توزیع کننده در گلستان دستگیر شده اند.
روحانی فر گفت: از ۵۶نقطه آسیب خیز گلستان ۴۳نقطه با عملیات انجام شده نزدیک به ۲۰۰ کیلو مواد مخدر کشف و ضبط شده است.
وی افزود:ضربه زدن به بنیان های مالی قاچاقچیان از جمله برنامه هایی است که با جدیت در دستور کار قرار گرفته است.
دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر گلستان اظهار کرد: در حوزه فرهنگی نیز، ۱۴۲ هزار نفر تحت آموزش قرار گرفته اند،. ۸۱ هزار و ۸۰۰ نفر در محیط های آموزشی تحت آموزش قرار گرفتند.، ۱۳ هزار نفراز کارکنان دولتی در این حوزه آموزش دیده اند و در مجموع بیش از ۳ هزار نفر تحت آموزش و پیشگیری قرار گرفتند.

روحانی فرتاکیدکرد: از طریق برنامه شاد نیز آموزش های لازم در حوزه شناخت و پیشگیری از مواد مخدر برای ۴۷ هزار دانش آموز و ۲هزار و ۳۶۰ نفر کارکنان آموزش و پرورش اجرایی شده است.

وی افزود: خدمات درمانی برای همه معتادان در استان به جز مراوه تپه و گمیشان در همه شهرستان ها در مراکز در نظر گرفته شده ارایه می شود.
روحانی فر گفت: اجرای اسکن عنبیه برای معتادان و ثبت شناسه آنان و همچنین مراحل درمان آنها سال ۹۹ در استان اجرای شد.
وی ادامه داد: در حوزه نوزادان معتاد که ممکن است در دست افراد متکدی باشند به جدیت ورد کرده ایم و سال گذشته گزارشی مبنی بر این موضوع نداشتیم اما هر زمان که گزارشی در این رابطه دریافت کردیم با همکاری بهزیستی به سرعت ورود کرده ایم و نوزاد به بهزیستی سپرده شده است.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر گلستان با بیان اینکه ۸۶ذسازمان مردم نهاد با این ستاد همکاری می کنند، گفت: وجود سازمان های مردم نهاد به عنوان بازوی کمک کننده نقش مهمی در رابطه با آموزش، پیشگیری و توانمند سازی افراد معتاد و خانواده ای آنان و دیگر اقشار دارند.

روحانی فر با بیان اینکه شفاف سازی در حوزه پیشگیری بهتر از درمان است، اظهار کرد: گلستان در شیوع مصرف مواد مخدر دومین استان کشور عنوان شده است و باید با اطلاع رسانی در این مورد کمک کنیم تا از شیوع این پدیده نا خوشایند در استان پیشگیری شود.
روحانی فر با اشاره به اینکه در حوزه اعتیاد زیر ا۷ سال رتبه ۳ کشور را دارا هستیم، گفت: هزینه درمان این افراد نزدیک به ۴ میلیون تومان است و نسبت به بالای ۱۷ ساله ها درمان آنها از هزینه بیشتری برخوردار است.

/انتهای خبر

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۹ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۶:۴۳ ب.ظ

دیدگاه