سرهنگ جاویدان فرمانده انتظامی گلستان در دیدار با شورای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان :تعامل هرچه بیشتر پلیس و آموزش و پرورش شاهد کاهش بیش از پیش جرایم در جامعه باشیم.

البرز گلستان/سرهنگ”علی‌اکبر جاویدان” فرمانده انتظامی گلستان در دیدار با اعضاء شورای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با تاکید بر بهره‌گیری از توان دانش‌آموزان و دانشجویان در حفظ و گسترش امنیت در سطح جامعه، اظهارداشت: آموزش و پرورش مهمترین رکن تعلیم و تربیت در جامعه محسوب می‌شود که با توسعه علم و گسترش فضای آموزشی بسیاری از جرایم و آسیب‌ها کاهش می‌یابد.

این مقام ارشد انتظامی استان گلستان با بیان اینکه رابطه پلیس با آموزش و پرورش رابطه‌ای دوسویه و متقابل است، گفت: دانش‌آموزان، جامعه هدف پلیس در پیشگیری از جرایم هستند.

سرهنگ جاویدان با تاکید بر تقویت اعتقادات و باورهای دینی در سطح مدارس و مراکز آموزشی، بیان داشت: دشمن با گسترش شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی و پخش برنامه‌های غیراخلاقی در تلاش است بنیه اعتقادی را در بین جوانان و نوجوانان تضعیف کند.

وی با هشدار به گسترش شیوع مصرف موادمخدر در بین جوانان و نوجوانان، تصریح کرد: مواد مخدر یک معضل بزرگ جهانی است و ذهن خلاق جوانان برومند ایران اسلامی را دچار اختلال می‌کند.

فرمانده انتظامی گلستان، یشگیری را به عنوان یک اصل بسیار مهم در ماموریت‌های نیروی انتظامی دانست و ابراز داشت: با اقدامات فرهنگی و آموزشی می‌توان از بسیاری از جرایم و آسیب‌ها در بین نسل جوان پیشگیری کرد.

وی افزود: پلیس با تکیه بر اصل پیشگیری و در راستای تعاملات فی‌مابین با آموزش و پرورش، نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی در تمام سطوح تحصیلی اقدام کرده و توفیقات بسیار خوبی در این زمینه حاصل شده است.

رئیس پلیس گلستان با اشاره به حضور کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی انتظامی در مراکز آموزشی، اضافه کرد: در این کلاس‌ها علاوه بر مسائل و نکات آموزشی و ترافیکی،‌ راهکارهای پیشگیرانه نیز به دانش‌آموزان توصیه می‌شود.

سرهنگ جاویدان با بیان اینکه در حوزه مسائل ترافیکی، پلیس با اجرای طرح همیار پلیس توفیقات بسیار خوبی در زمینه کاهش کشته‌های ناشی از تصادفات دست یافته است، ‌تصریح کرد: نگاه پلیس به جامعه هدف، ‌نگاه پیشگیرانه است و همه سازمان‌ها و نهادها بایستی به رویکرد پیشگیرانه توجه ویژه کنند.

فرمانده انتظامی گلستان،‌ ظرفیت اتحادیه‌های انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان را ظرفیت بسیار مهم و ویژه‌ای برای پلیس در کاهش جرایم در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم با تعامل هرچه بیشتر پلیس و آموزش و پرورش شاهد کاهش بیش از پیش جرایم در جامعه باشیم.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۱۹ ب.ظ

دیدگاه