آیت الله نور مفیدی نماینده ولی فقیه درگلستان در خطبه های نماز جمعه گرگان:باید اولویت های توسعه استان، شناسایی شوند تا چرخ تحول به حرکت درآید.

البرز گلستان/آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، در خطبه های نماز جمعه این شهر افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری پیشنهاد تشکیل چنین ستادی را در دولت دادند، وجود آن در استان برای پیگیری مسائل و مشکلات، ضروری بود.

وی خاطرنشان کرد: در این ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، باید به دور از جناح بندی ها، برای توسعه استان، فکر شود و تمامی نهادهای دولتی، فعالان اقتصادی، نمایندگان مجلس و کانون های مردم حضور یابند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان بر ضرورت فعال شدن سازمان های دولتی در راستای توسعه استان تاکید و اظهار کرد: ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، قابلیت فعال کردن تمامی ادارات مرتبط با این موضوع را دارد.

آیت الله نورمفیدی ادامه داد: در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گلستان باید اولویت های توسعه استان، شناسایی شوند تا چرخ تحول به حرکت درآید.

وی بر پرهیز از کارهای جزیره ای تاکید کرد و گفت: اگر قرار باشد هر کسی برای خودش کار کند، هیچ مشکلی، حل نمی شود، لازمه دست یافتن به توسعه پایدار، انسجام و هماهنگی است.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری بار دیگر بر ارائه گزارش عملکرد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان به مردم تاکید و اظهار کرد: مردم ما هشت سال سختی های جنگ تحمیلی را تحمل کردند، اگر در جریان خدمات دولتمردان و مسئولان قرار بگیرند، بهتر با آنها همراهی می کنند.

آیت الله نورمفیدی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از حضور پرشور مردم در مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و تشکر از تمامی دست اندرکاران برگزاری انتخابات سالم، ادامه داد: منتخبان مجلس باید بدانند که تنها نماینده یک حوزه انتخابیه یا یک استان نیستند، بلکه نماینده تمام ملت هستند.

وی با بیان اینکه استان گلستان با وجود سرسبزی، یکی از استان های محروم کشور و در برخی از شاخص ها، جزو رتبه های آخر است، افزود: تمام هم و غم مسئولان باید رفع مشکلات مردم باشد.

خطیب جمعه گرگان اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید دست در دست یکدیگر بدهند و دعواهای سیاسی و جناحی را کنار بگذارند.

آیت الله نورمفیدی با تاکید بر اینکه امروز مهمترین مشکلات مردم در حوزه اقتصادی است، خاطرنشان کرد: توجه به اقتصاد، صنعت و گردشگری می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات باشد.

به گفته وی، مردم استان گلستان از نمایندگان جدید مجلس شورای اسلامی، مدیران اجرایی و فعالان سیاسی، اجتماعی و اقتصادی انتظار دارند که برای تعیین اولویت های توسعه استان و رفع مشکلاتشان به یک فهم مشترک برسند و اختلافات را کنار بگذارند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه این استان از نظر گردشگری قابلیت های بسیار زیادی برای توسعه دارد، جزیره آشوراده را یکی از این قالبیت ها دانست و تاکید کرد: این جزیره می تواند سکوی پرش توسعه استان گلستان باشد و به همین دلیل بارها بر توجه به این جزیره در دولت های قبلی و فعلی تاکید کردم.

آیت الله نورمفیدی، دیوار دفاعی گرگان را یکی دیگر از ظرفیت های توسعه استان گلستان برشمرد و گفت: این دیوار بعد از دیوار چین، بزرگترین دیوار دنیاست که اگر توجه شایسته ای به آن شود می تواند گردشگران خارجی زیادی را جذب کنند.

به گفته وی، متاسفانه به دلیل بی توجهی، آجریهای این دیوار تاریخی را برده اند و اگر احیاء شود تاثیر بسیار زیادی در توسعه استان گلستان دارد.

امام جمعه گرگان همچنین به مصوبه تاسیس منطقه آزاد تجاری و اقتصادی در استان گلستان طی سفر دولت تدبیر و امید به این استان اشاره و خاطرنشان کرد: این مصوبه دو بار در مجلس شورای اسلامی مطرح، اما رد شد، نمایندگان جدید استان گلستان در مجلس شورای اسلامی باید تصویب این مصوبه را در دستورکار خود قرار دهند، چراکه تاسیس این منطقه، نقش بسیار مهمی در توسعه استان دارد و جمع زیادی از جوانان جویای کار استان از این طریق، مشغول به کار می شوند.

آیت الله نورمفیدی، راه آهن گرگان به مشهد را یکی دیگر از مصوبات سفر دولت تدبیر و امید به استان گلستان برشمرد و گفت: این مصوبه با حفظ ایستگاه گرگان به عنوان حلقه اتصال شمال به خراسان باید پیگیری شود.

وی با انتقاد از کسانی که به دنبال انتقال ایستگاه راه آهن گرگان به مشهد به یکی دیگر از شهرهای اطراف هستند، تاکید کرد: این مصوبه باید با حفظ ایستگاه گرگان، اجرایی شود.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان به مصوبه زهکشی ۲۸۰ هکتار از زمین های شمال استان در سفر دولت به استان اشاره و اظهار کرد: با انجام زهکشی، زمین های غیرقابل استفاده، قابلیت کشاورزی پیدا می کنند، اما تاکنون هیچ کاری در این خصوص انجام نشده است.

آیت الله نورمفیدی، جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای پیشبرد توسعه استان را امری ضروری دانست و توضیح داد: نباید انتظار داشته باشید که دولت، تمام کارها را انجام دهد، اجرای برخی پروژه ها نیاز به سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد.

 

پاسداران، حافظان ارزش های انقلاب هستند

 

امام جمعه گرگان حلول ماه شعبان و میلاد با سعادت امام حسین (ع) مصادف با روز پاسدار و ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و امام سجاد (ع) را پیشاپیش گرامیداشت و گفت: پاسداران، حافظان ارزش های انقلاب اسلامی ایران هستند.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، اوایل انقلاب، از درون مردم برای پاسداری و نگهبانی از انقلاب، تشکیل شد و در طول ۳۷ سال گذشته از آزمون های مختلف، سربلند بیرون آمد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان خطبه ۱۷۲ نهج البلاغه خاطرنشان کرد: در زمان نبی مکرم اسلام (ص)، جنگ، بین اسلام و کفر بود، اما در زمان حضرت علی (ع)، به دلیل گمراهی بخشی از مسلمانان، اهل قبله با یکدیگر وارد جنگ شدند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان، شناخت درست زندگی دنیا را لازمه شناخت واقعی حق دانست و اظهار کرد: شما و دنیا، هیچیک برای یکدیگر باقی نمی مانید، جایی که انسان برای آن آفریده شده استف دنیا نیست، بلکه برای یک زندگی ابدی خلق شده که بعد از مرگ به سوی آن می رود.

آیت الله نورمفیدی افزود: طبق فرمایش امیرالمومنین (ع) دنیا از یک سو ظاهری زیبا و فریبنده و و از سوی دیگر، جلوه ای ترسناک دارد، جایی که شما را به طمع می اندازد، فریب نخورید چراکه به موقع، بدعهدی هم می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت هفته هلال احمر (۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت) اظهارکرد: کسانی که در این نهاد عام المنفعه خدمت می کنند، در مواقع حساس، زمانی که نیازمندی در داخل و خارج از کشور به کمک نیاز دارد، به ندای آنها پاسخ مثبت می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان اینکه طبق آمار ارائه شده در سطح جهان ۱۷ میلیون داوطلب در خدمت هلال احمر و صلیب سرخ قرار دارند که سهم ایران در بین ۱۹۰ کشور، ۳ میلیون داوطلب است، تصریح کرد: حضور این تعداد داوطلب در هلال احمر ایران بیانگر روحیه ایثار و از خودگذشتگی ایرانی هاست./ روابط عمومی

نوشته شده توسط البرزگلستان در جمعه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۳:۱۷ ب.ظ

دیدگاه