امیر معمارباشی ارشد نظامی آجادراستان های گلستان ومازندران:ارتقا بینش دینی وسیاسی نظارت بر حفظ و اجرای فرامین اسلامی از جمله وظائف عقیدتی سیاسی ارتش می باشد

البرز گلستان/امیر مهدی معمارباشی، ارشد نظامی آجا در استان های گلستان و مازندران، امروز (۲۸ مهر) در مراسم گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی در ارتش جمهوری اسلامی گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی که موجب از بین رفتن نظام پوشالی طاغوت و برهم خوردن معادلات استکبار شد، توطئه ها علیه ارتش قهرمان آغاز شد.

 وی افزود: یکی از این توطئه ها که توسط لیبرال ها و سکولارها و همه کسانی که مخالف انقلاب اسلامی بودند، انحلال ارتش بود در حالیکه ارتش هم در کنار سایر مردم و گروه ها نقش موثری در پیروزی انقلاب داشت و شاید اگر وفاداری و ولایتمداری ارتش نبود، پیروزی انقلاب به گونه دیگری رقم می خورد.

 امیر معمارباشی با بیان اینکه قدرت گرفتن ارتش در نظام اسلامی، منافع عده ای را به خطر انداخت، اظهار کرد: عده ای تلاش می کردند با نفوذ در داخل ارتش و با تبلیغات گسترده، آن را به ضعف بکشانند اما تیزبینی امام (رحمه الله علیه) این توطئه ها را خنثی کرد و ارتش هم به حسن اعتماد امام (رحمه الله علیه) پاسخ واقعی و در خور شان داد.

 وی با اشاره به ویژگی های ارتش خاطرنشان کرد: ایجاد سازمان عقیدتی سیاسی توسط مقام معظم رهبری که آن زمان در شورای عالی انقلاب بودند در مهرماه سال ۵۸ مطرح و به تصویب رسید و در حکم ابلاغی ولایتمداری، اسلامی بودن و مردم داری به عنوان مهم ترین ویژگی ارتش انقلاب اسلامی مطرح شد.

 فرمانده آجا در استان های گلستان و مازندران بیان کرد: این اقدام با مخالفت نفوذی ها، لیبرال ها و سکولارها مواجه شد چون می دانستند حضور روحانیت در کنار فرماندهان نظامی، قدرت ارتش را مضاعف خواهد کرد.

 وی به برخی از وظایف سازمان عقیدتی سیاسی ارتش هم اشاره کرد و گفت: ارتقا بینش دینی و سیاسی، نظارت بر حفظ و اجرای فرامین اسلامی، انتشار نشریات و کتاب، تهیه برنامه های رادیویی و تلویزیونی و … طبق ماده ۱۴ قانون آجا برعهده این سازمان قرار دارد.

 امیر معمار باشی به موفقیت های ارتش جمهوری اسلامی هم اشاره کرد و افزود: در ۳۸ سالی که از عمر انقلاب  اسلامی می گذرد، ارتش افتخار برگزاری ۳۶ دوره مسابقات قران کریم را دارد. سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برای سومین بار متوالی به عنوان سومین نهاد برتر در عرصه فرهنگ انتخاب شد. حتی در جریان فتنه سال ۸۸ به دلیل بصیرت و بینش سیاسی کارکنان نیروی زمینی، حتی یک نفر از آنان نیز در این فتنه حضور نداشت. این امر نشان می دهد که ارتش در بحث آگاه سازی و روشنگری خیلی خوب عمل کرده است./شبستان

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۲۱ ب.ظ

دیدگاه