مقاله رسیده :راهکارهای تشویق فرزندان به سمت روزه و نماز؛معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان گرگان

کدخبر:۶۹۱۹۳

شهر الرمضان الذی انزل فیه القرآن
البرزگلستان مبارک رمضان ماه دوری از گناه، ماه انس با قرآن، ماه ضیافت الله بر شما و خانواده محترمتان گرامی باد .

🌷راهکارهای تشویق فرزندان به سمت روزه و نماز

۱- نخستین نکته این است که والدین بدانند هیچ آموزشی برای تربیت دینی یک مرتبه رخ نمی دهد مثل اینکه ما صبرکنیم دخترمان ۹ ساله بشود و بعد به او بگوییم نماز بخوان و روزه بگیر، همه این آداب اسلامی و آشنایی با قرآن و دیگر واجبات تدریجی می بایست رخ بدهد مثلا از چند سال قبل از سن تکلیف به مرور آموزش والدین با عمل کردن خود به دستورات دین آغاز می شود.

۲- پدر و مادر با برپایی مجالس مختلف دعا خوانی در منزل، نماز و روزه گرفتن، جمع شدن سر سفره های افطار و سحر و قرآن خوانی جمعی به فرزندانشان علاقه به روزه گرفتن و آدابش را آموزش می‌دهند و هیچ اجباری هم در کار نباشد که باعث فرار کردن بچه ها از دین شود.

۴- نکته دیگر درک اهمیت روزه گرفتن است که بهتر است هم در لفظ و هم در عمل با فعالیت های خودمان به بچه ها یاد دهیم. بچه ها عمل پدر و مادری را که علی رغم همه مشغله ها، گرما و سرمای هوا، کار زیاد روزانه و خستگی روزه می گیرد ، هیچ گاه فراموش نمی کنند و خودشان نیز این پدر و مادر را الگو قرار می دهند.

۵- همچنین نوجوانان باید این را درک کنند که روزه گرفتن تنها نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه دوری از همه مبطلات از غیبت و دروغ و تهمت، رعایت حجاب و پوشش و مسائل دیگر است یعنی فقط این زبان نیست که روزه است همه اعضا و جوارح ما می بایست روزه باشد و در مسیر الهی گام بردارد، فهم چنین چیزی نیز با عمل والدین فراهم می شود.

🌷معاونت فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی گرگان

انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ ساعت ۳:۰۸ ب.ظ

دیدگاه