رئیس پلیس گلستان درراستای اجرای طرح اقتدار وآرامش پلیس استان ازدستگیری ۱۲۸ سارق وکشف ۳۳۳ فقره انواع سرقت خبرداد

کدخبر:۴۹۰۹۴
کشف بیش از ۲۹ میلیارد کالای قاچاق و احتکاری در طرح اقتدار و آرامش پلیس گلستان/ امنیت مردم خط قرمز پلیس است/ پلیس با تمام اقتدار در مقابل هنجارشکنان و اراذل و اوباش خواهد ایستاد
گروه استان ها- گلستان- فرمانده انتظامی استان صبح امروز از دستگیری ۱۲۸ سارق و کشف ۳۳۳ فقره انواع سرقت خبر داد و گفت: در راستای اجرای طرح اقتدار و آرامش پلیس گلستان بیش از ۲۹ میلیارد ریال کالای قاچاق و احتکاری کشف شد.
البرز گلستان/به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سردار”سعید دادگر” در حاشیه بازدید از دستاوردهای نمایشگاه طرح “اقتدار و آرامش” پلیس گلستان، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در استمرار اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی، طرح اقتدار و آرامش با تلاش بی وقفه رده های انتظامی و پلیس های تخصصی سراسر استان با محوریت برخورد با هنجار شکنان، سارقان، خرده فروشان مواد مخدر و معتادان متجاهر، اراذل و اوباش و … پس از یک ماه کار اطلاعاتی به مدت ۴۸ ساعت به مرحله اجرا درآمد.
مبارزه با سرقت و استرداد اموال مالباختگان اولویت پلیس گلستان
وی با تاکید بر مبارزه با سرقت به خصوص سرقت های خشن در ایام پایانی سال، تاکید کرد: کشف اموال مسروقه و استرداد آن به مالباختگان علاوه بر ارتقاء احساس امنیت، موجب افزایش اعتماد عمومی خواهد شد.
فرمانده انتظامی استان با اشاره به استمرار این طرح ها تا رسیدن به وضعیت مطلوب در نظم و امنیت استان گفت: در راستای اجرای این طرح ۱۲۸ سارق که ۲ نفر از آنها سارق مسلح و ۱۰ سارق به عنف بودند دستگیر که در تحقیقات پلیسی به ۳۳۳ فقره انواع سرقت ها اعتراف کردند که انهدام باند سارقان منزل و اماکن خصوصی با ۱۸ فقره سرقت به عنف نیز جزء این کشفیات بوده است.
کشف بیش از ۲۹ میلیارد کالای قاچاق و احتکاری
وی بیان داشت: اولویت بعدی اجرای این طرح برخورد جدی با اخلالگران حوزه اقتصادی از قبیل قاچاق کالا و سوخت، احتکار و … بود که در این رابطه ۴۵ متهم در موضوعات قاچاق کود شیمیایی، سوخت، دستگاه استخراج ارز دیجیتال، لوازم آرایشی و بهداشتی، اقلام دارویی و مواد غذایی دستگیر که برابر اعلام کارشناسان ارزش ریالی اقلام مکشوفه بالغ بر ۲۹ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال برآورد شده است.
سردار دادگر با اشاره به دستگیری ۵۲ خرده فروش و توزیع کننده مواد مخدر افزود: در مجموع ۹۱ کیلو و ۹۲۲ گرم انواع مواد مخدر از خرده‌ فروشان مواد مخدر کشف شد.
این مقام ارشد انتظامی استان با بیان اینکه در طرح مذکور ۲۹۴ معتاد متجاهر جمع آوری شدند، خاطر نشان کرد: بر این باور هستیم که باید در عرصه مبارزه با مواد مخدر توامان با عرضه و تقاضای این پدیده خانمانسوز نیازمند عزم جدی نهادها و سازمان های مسئول می باشد.
رئیس پلیس گلستان یادآور شد: در طول اجرای این طرح در حوزه پلیس راهور و پلیس راه استان با ۱۱ هزار و ۳۲۸ تخلف برخورد که در این راستا ۱۱۷ خودرو نیز توقیف به پارکینگ منتقل شد.
وی با اشاره به وضعیت نامطلوب و نابسامان موتورسیکلت ها، بیان کرد: بیش از ۵۰ درصد تصادفات در حوزه راهنمایی و رانندگی مربوط به موتورسیکلت سوارانی است که به علت عدم رعایت قوانین و مقررات از سوی راکبان آنها اتفاق می افتد.
فرمانده انتظامی استان یادآور شد: در حوزه جرائم خشن نیز بخش عمده آن توسط مجرمانی اتفاق می افتد که از موتورسیکلت های فاقد پلاک و پلاک مخدوش استفاده می کنند که انشااله طرح های برخوردی را با آنها به اجرا خواهیم گذاشت.
پلیس با تمام اقتدار در مقابل هنجارشکنان و اراذل و اوباش خواهد ایستاد
سردار دادگر با اشاره به دستگیری۶۲ متهم که ۸ نفر از آنها از اراذل و اوباش معروف در سطح استان هستند، گفت: کشف ۲۵ قبضه سلاح غیرمجاز شکاری و جنگی که متهمان از آن برای خودنمایی استفاده می کردند نیز از جمله دستاوردهای این طرح است.
این مقام ارشد انتظامی استان تاکید کرد: به قانون شکنان و اراذل و اوباشی که بخواهند در فضای مجازی و حقیقی به دنبال عرض اندام و خودنمایی باشند و آرامش و امنیت مردم را به خطر بیندازند هشدار می دهم که پلیس قاطعانه برابر قانون با آنها برخورد خواهد کرد.
رئیس پلیس گلستان تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، هنجارشکنان و مجرمانی که در حقیقت سودای برهم زدن آرامش و امنیت مردم را دارند بدانند که پلیس به صورت شبانه روزی با اشراف اطلاعاتی کامل در سطح استان در راستای برقراری نظم و امنیت پای کار است و اجازه نخواهیم داد ناامنی برای هموطنان عزیز استان به وجود آید.
وی خاطر نشان کرد: طرح های نوروزی پلیس از چند روز مانده به سال جدید شروع خواهد شد که در این راستا طرح پیشگیری از سرقت و همچنین کنترل مبادی ورودی و خروجی استان با توجه به محدودیت های اعلامی از سوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا تشدید خواهد شد.
فرمانده انتظامی استان با اشاره به کشف ۳۴ هزار و ۹۹۷ قلم انواع مواد محترقه و برخورد پلیس با توزیع کنندگان مواد محترقه، بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال قطعا طرح کنترلی و نظارتی چهارشنبه آخر سال را خواهیم داشت، لذا در این راستا از شهروندان عزیز گلستانی تقاضا داریم در خانه بمانند و در رابطه با این موضوع هوشمندانه رفتار کنند.
سردار دادگر در پایان گفت: کلیه اقدامات ماموران انتظامی در راستای برقراری امنیت پایدار در سطح استان باهمکاری شهروندان صورت می گیرد و مجرمان و مخلان نظم و امنیت بدانند فرزندان این ملت در نیروی انتظامی از عزمی راسخ در برخورد با آنان برخوردارند و اجازه هنجار شکنی را به کسی نخواهند داد./ انتهای پیام

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲:۳۸ ب.ظ

دیدگاه