دکترغریب آبادی، معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر کشوردر میزگرد تبیین و افشای «حقوق بشر آمریکایی»در گلستان:در داخل آمریکا مصادیق متعددی از نقض حقوق بشر را شاهد هستیم

البرز گلستان /همزمان با دومین روز از هفته «حقوق بشر آمریکایی» به همت شورای هماهنگی تلیغات اسلامی استان گلستان میزگردی تخصصی با حضور دکتر کاظم غریب آبادی، کارشناس مسائل سیاسی و معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر کشور و  طهماسبی، معاون سیاسی استانداری گلستان  وتاری جانشین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان و چند تن از کارشناسان اصحاب رسانه در محل سالن جلسات شورای هناهنگی تبلیغات اسلامی استان برگزار شد.

دکترکاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر کشور، صبح امروز در میزگرد تبیین و افشای «حقوق بشر آمریکایی» که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان برگزار شده بود، گفت: در داخل آمریکا مصادیق متعددی از نقض حقوق بشر را شاهد هستیم.

وی افزود: در حالیکه سیاه پوستان در آمریکا جمعیت بسیار کمی را نسبت به سفید پوستان تشکیل می دهند اما بیشتر زندانیان آمریکا از سیاه پوستان هستند، ۸۵ درصد میزان تعرضات پلیس در آمریکا نسبت به سیاه پوستان است، در هر ۳۶ ساعت یک سیاه پوست به دست پلیس آمریکا کشته می شود و اگر سیاه پوستی در این کشور دچار مشکل قضایی شود از یک دادرسی عادلانه بهره مند نمی شود؛ این ها همه تنها بخشی از جقوق بشر آمریکایی آن هم در سطح داخلی است.

غریب آبادی به بیان مصادیقی از نقض حقوق بشر آمریکا در سطوح بین المللی به خصوص در قبال ملت جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: ۱۷هزار نفر از مردم ایران توسط اقدامات تروریستی آمریکا به شهادت رسیدند، ۲۰۰هزار شهید و بیش از ۷۰۰هزار مجروح در جنگ تحمیلی قربانی حقوق بشر آمریکایی شدند، در اثر کاربرد سلاح شیمیایی صدام که با حمایت های نظامی و تسلیحاتی آمریکا تامین می شد، ۱۳هزار نفر شهید و بیش از ۱۰۰هزار نفر جانباز شدند.

این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص اقدامات ناقض حقوق بشر آمریکا در امر مواد مخدر نیز عنوان کرد: ایران محل ترانزیت مواد مخدر برای اروپاست که در این راه نیز بیش از ۴۰۰ نفر از عوامل نیروی انتظامی به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه گسترده ترین تحریم ها و تهاجمات علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا صورت گرفته که هیچ کشوری در تاریخ معاصر با این قبیل از خصومت ها مواجه نبود، گفت: با وجود تمامی این هجمه ها ایران اسلامی به پیشرفت های کلان ملی و بین المللی دست پیدا کرد اما این پیشرفت نافی مسئولیت کشورهای واضع تحریم و ظلم نیست.

معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر کشور متذکر شد: مصادیق بسیاری از نقض حقوق بشر آمریکا و حمایت جمهوری اسلامی از حقوق بشر وجود دارد که این مهم بر اهمیت نامگذاری ششم تا دوازدهم تیر ماه را با عنوان «حقوق بشر آمریکایی» روشن می سازد.

دکتر غریب آبادی به مواردی مانند انتخابات غیردموکراتیک آمریکا در مقابل انتخابات مردمی ایران و حمایت های ایران از حقوق بشر در منطقه اشاره کرد و با بیان اینکه باید تمامی مصادیق نقض حقوق بشر توسط آمریکا ذکر و بیان شود، خاطرنشان کرد: مصادیق متعددی در مورد نقض حقوق بشر آمریکا وجود دارد اما کشورهای آزاده کمی در جهان هستند که این موارد را صراحتا بیان کنند اما جمهوری اسلامی نظام مستقلی است و این مواضع را بدون هیچ واهمه ای بررسی خواهد کرد.

وی در خصوص نقش رسانه ها در مقابل هیاهوی رسانه ای غرب خاطرنشان کرد: هر خبری مورد وثوق نیست بنابراین اولین وظیفه رسانه های ما هوشیاری است.

غریب آبادی با بیان اینکه حقوق بشر پنج بُعد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و مدنی را شامل می شود اذعان کرد: غرب بیشتر علاقه مند به ابعاد سیاسی و مدنی حقوق بشر است و از همین محل بهانه های زیادی را مورد دستاویز خود قرار می دهد لذا رسانه های داخلی باید تلاش گسترده ای انجام بدهند تا پیشرفت های حقوق بشری ما را منعکس کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی بر لزوم فعالیت رسانه ای در انعکاس حمایت های جمهوری اسلامی از حقوق بشر در زمینه های مختلف حق مسکن، حق بهداشت، حق غذا و دیگر حقوق تأکید کرد و متذکر شد: کشوری را سراغ نداریم که مانند ایران ژورنالیست و نشریه داشته باشد و آزادی بیان به حدی است که هر نقدی را بیان می کنند و تا جایی که این نقدها سازنده باشد مورد استقبال نیز قرار خواهد گرفت؛ در رابطه با اقلیت ها نیز به طور رسمی ۱۵۰هزار اقلیت دینی در کشورمان با آزادی های مدنی زندگی می کنند در حالیکه در کشورهای دیگر اقلیت های مسلمان حتی اجازه ساخت مسجد نیز ندارند.

وی همچنین بیان کرد: جالب است بدانید که گروه های تروریستی منافقین خود را حامی حقوق بشر معرفی کردند و هفته ای ۱۰ تا ۱۵ خبر علیه ایران منتشر می کنند در حالیکه این گروه ها ۱۷هزار نفر را در داخل کشور شهید کردند اما مدعیان حقوق بشر جهان از این گروه حمایت می کنند و اشاره ای هم به جنایات آنها ندارند و آنها را در بهترین های مکان های اروپایی استقرار دادند.

غریب آبادی از تعبیه «مجموعه حمایت و ارتقای حقوق بشر» در ستاد حقوق بشر کشور و چاپ و انتشار کتاب ۱۳۰ صفحه ای «وضعیت حقوق بشر آمریکایی در سال ۲۰۱۵» خبر داد و افزود: وظیفه بعدی رسانه ها برجسته کردن حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران است.

IMG_9962

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۰۸ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۰۲ ب.ظ

دیدگاه