مهندس قزلسفلو مدیر کل منابع طبیعی گلستان خبر داد: هیئتی از کشور آلمان جهت بررسی و شناسائی خاکهای لس منطقه شمال شرق گلستان وارد استان شد

البرز گلستان / هیئتی دو نفره از کشور آلمان جهت بررسی و شناسائی خاکهای لس منطقه شمال شرق گلستان وارد استان شدند.

مهندس قزلسفلو مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان گلستان در باره هدف این گروه از سفر به استان اظهار کرد:کارشناسان مرکز تحقیقات علوم خاک و زمین کشور آلمان با هماهنگی مرکز جنگلها و منابع طبیعی وآبخیز داری کشور بازدیدی از خاکهای شمال شرق استان تحت عنوان خاکی های لس داشتند.

وی افزود : خاک لس خاک بسیار حساس است با فرسایش که از طریق فرو نشستی اتفاق می افتد مشکلاتی هم برای زمین های زراعی و هم برای جاده ها تهدید می باشد. و این تهدید حتی به خانه های مردم آسیب می رساند.

وی ادامه داد:هدف این است از توانایی مرکز تحقیقات کشور آلمان  در بحث مدیریت خاکهای لس وحساس فرسایش وحتی  از رانش و لغزش زمین  که یکی از مشکلات استانهای شمالی می باشدکمک گرفته شود.

مهندس قزلسفلو افزود:این هئیت بازدیدی از خاک لس شرق استان داشته و اقداماتی برای کنترل فرسایش در اراضی زراعی اتفاق می افتد. و از طریق عملیات بیولوژیک برای برای این دوستان اقدامات جالبی بوده است.

وی افزود:این همکاری می تواندکمک کند به منو تورینگ و بررسی خاکها لس با آخرین اطلاعاتی که از تصاویر ماهواره ای که توسط مرکز تحقیقات از آلمان تهیه می کند.وخاک لس جاهای که مشکل دارد و پیشروی و فرو نشست زمین را بررسی می کند  و برای آن علاج بخشی پیشنهاد می کنند.

مهندس قزلسفلو مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان گلستان در خاتمه تصریح کرد:کارشناسان آلمان بعد از اقدامات انجام شده جهت کنترل از طریق تصاویر ماهواره ای بررسی می کنند و نتیجه آنرا جمع بندی واعلام می کنند تا از ظرفیت این هئیت در مدیریت بهترخاک لس حل مشکلات منطقه استفاده کنیم.

 

 

 

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در دوشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۹:۰۷ ب.ظ

دیدگاه