عابدی رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی گلستان خبرداد: سازمان مدیریت متولی توسعه استان /دوبرابر شدن پروژه های هفته دولت ودهه فجرامسال نسبت به سال قبل

کدخبر:۴۹۳۸۵

امروز ما افتخار می کنیم در تمام شهرستانها یا بیمارستان موجود یا در حال بهره برداری و یا درحال ساخت داریم

البرز گلستان/عابدی رئیس سازمان،امروز چهارشنبه ۲۰ اسفند در نشست خبری با رسانه ها و مطبوعات استان،ضمن تبریک مبعث رسول اکرم(ص) و بزرگداشت مقام والای شهداء،گزارشی از اقدامات موثر و تلاشهای سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان ارائه نمود.

عابدی رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان گلستان تصریح کرد:مسئولیت تولی گری توسعه استان برعهده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان،عهده دارد و با مهندسی توسعه،تکالیفی بر دوش سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانها می باشد و تلاش براین است که در راستای ایفای نفش،از ظرفیت های درون سازمانی استفاده نماییم و مفتخریم که دستاوردهای خوبی را دراستان داشته ایم.

عابدی رئیس سازمان اظهار کرد: مقایسه ای که در خصوص پروژه های هفته دولت و دهه فجر نسبت به سال قبل انجام شده است این تعداد  ،نسبت به سال قبل دو برابر شده است

رئیس سازمان خاطرنشان کرد:قانون بودجه در جدول ۱۰ و ۱-۱۰ در استان درج گردیده و منابع اعتبار ملی که در غالب پروژه های ویژه استانی و در پیوست قانون بودجه آمده است.

عابدی رئیس سازمان ضمن بیان اینکه در اول فروردین،دستورالعملی سازمان برنامه و بودجه در اختیار استانها قرار می گیرد گفت: امروز افتخار می کنیم که در تمام شهرستانهای استان گلستان،بیمارستان در حال بهره برداری و پروژه در حال ساخت وجود دارد و این یک افتخار برای سازمان مدیریت و  برنامه ریزی استان گلستان و مردم استان می باشد.

عابدی رئیس سازمان افزود: در سنوات قبل به دنبال آن بودیم که بتوانیم شهرستان هایی که بیمارستان ندارند با ظرفیتی مناسب ،بیمارستان ایجاد نموده و الحمدالله  سه بیمارستان در شهرستان گالیکش،گمیشان و رامیان در حال اجراء می باشد.

رئیس سازمان گفت:در سال ۱۳۹۹ با بحث محدودیت منابع،در حوزه تخصیص اتفاق خوبی رقم افتاد که سد نرماب در پیوست قانون بودجه و با اعتبار مصوب امسال ۸۳ میلیارد تومان بوده است ولی درحال حاضر بیش از ۲۹۰ میلیارد تومان منابع تخصیص پیدا کرده و برای سد نرماب تلاش شد که این اتفاق رقم بخورد و در حوزه زهکشی،آخرین ابلاغیه ۳۰۰ میلیارد تومان از محل ماده ۱۰ به استان گلستان ابلاغ شد.

در این جلسه رئیس سازمان ،همچنین در خصوص اعتبارات آب منطقه ای و منابع طبیعی و آبخیزداری و کاداستر جنگل و مرتع و اراضی مرتعی و منابع طبیعی و بیابان زدایی،مسکن محرومان و واحدهای مسکونی و احداثی و تعمیری و طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی،طرح هادی روستایی ،مرمت و بازسازی جاده های مزارع،آبیاری نوین ،لایروبی رودخانه ها، بهره برداری از ۴۲ مدرسه ،پروژه های حوزه بوم گردی و ایجاد مرکز فنی و حرفه ای و ترمینال مسافربری گرگان  مطالبی را ارائه نمودند.

عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان ادامه داد:در حوزه صیادان،در پایان و ابتدای سالجاری بیش از ۷۵۰ کارت صیادی داشته و با تامین منابع در سفر دکتر نوبخت به هر صیادی ۲۸ میلیون تومان در فروردین سال ۱۳۹۹ به صیادان شهرستانهای بندرترکمن و گمیشان به صورت بلاعوض داده شد و ی همچنین در خصوص مجتمع فرهنگی و هنری گمیشان و همچنین در خصوص بیماری لکه سفید میگو  و صید میگو در سال ۱۳۹۹ گزارشی ارائه کرد.

عابدی یادآور شد:تلاش شده است  با همکاری همه عزیزان در حوزه نظام برنامه ریزی در استان اتفاق خوبی بیافند و تعامل همه جانبه بین همه ارکان توسعه استان و همچنین تعامل بسیار خوب با نمایندگان محترم مجلس در استان و دکتر حق شناس استاندار گلستان داشته ایم .

عابدی رئیس سازمان اظهار کرد:۱۱۹درصد تحقق درآمدهای عمومی استان را در ۱۱ ماهه سال ۹۹ شاهد بودیم.

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان تصریح کرد: در حوزه مالیاتی ۱۲۳ درصد از درآمدهای استان محقق شده است و تحقق این درآمد با وجود تعطیلی برخی از اصناف و مشاغل در ایام کرونا بود.

عابدی رئیس سازمان خاطرنشان کرد: مجموعه اعتبارات عمرانی استانی از محل های ردیف های ملی و استانی و متفرقه بیش از یک هزار ۷۷۶ میلیارد تومان در سالجاری بود.

رئیس سازمان افزود: تا به امروز بیش از یک هزار میلیارد تومان در حوزه عمرانی به استان اختصاص یافته است و ۵۶٫۷ درصد تخصیص اعتبار در این بخش شاهد هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان تاکید کرد: در حوزه اعتبارات عمرانی بر اساس شاخص سرانه جمعیتی در سال ۱۴۰۰ بین استان های  کشور رتبه ۱۷ را بدست آوردیم و این در حالی است که در سال ۹۹ در بین استان های کشور در این شاخص رتبه ۱۹ قرار داشتیم.

عابدی بیان کرد: به لحاظ رشد اعتبارات تملک در دو سال گذشته در بین استان های  کشور رتبه هشتم را گلستان بدست آورده است.

عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان ضمن بیان اینکه بیمارستان تخصصی کودکان در لایحه بودجه ۱۴۰۰ ردیف اعتباری قرار گرفت و این می تواند جزء افتخارات استان گلستان باشد و همچنین دو پروژه مهم در استان،در حوزه سلامت و در حوزه آب شرب و سدشصت کلاته که در لایحه بودجه قرار گرفته و بخشی از مشکلات آب شرب این شهرستان رقم خورده است و در حوزه شهر گرگان قسمت اعظمی از آب،بخش سفره زیرزمینی است و امکان نشست زمین وجود داشته که این اتفاق مهم در شهر گرگان رقم خورد.

رئیس سازمان افزود:این نشست با خبرنگاران در استان برای سال ۱۴۰۰ راهگشا می باشد و همه خبرنگاران در مسیر ماموریت های توسعه ای استان باید کمک کنند./انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۹:۰۶ ب.ظ

دیدگاه