مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان: اجرای طرح آموزش مدیریت مصرف برق درمدارس راهنمایی استان

جشنواره کودک و برق به منظور آموزش بهینه سازی و ترویج فرهنگ مدیریت مصرف برق و توجه به تغییر دید و رفتار کودکان در مصرف برق، در گرگان برگزار شد.

به گزارش سرویس انرزی گروه خبر البرز گلستان به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان، این جشنواره باحضورگسترده دانش آموزان و نو آموزان طرح اشاعه فرهنگ مدیریت مصرف بهینه انرژی برق و نیز مدیرعامل و معاونین شرکت توزیع برق و آموزش و پرورش استان گلستان ، بهزیستی و کانون پرورش فکری کودکان در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی استان در گرگان برگزار گردید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان در این مراسم با بیان اینکه بخش اعظم جامعه ما را دانش آموزان تشکیل می دهند ، اظهار داشت : آموزش و آگاه ساختن این قشر به عنوان نسل آینده‌ساز جامعه نسبت به استفاده درست از وسایل انرژی برق می‌تواند نقش بسیار موثری در تحقق هدف ملی بهینه‌سازی مصرف انرژی الکتریکی داشته باشد.

مهندس” علی اکبر نصیری” افزود: مطالعات صورت گرفته نشان میدهد ، یکی از روش های مفید و موثر در اشاعه فرهنگ ، آموزش کودکان ، بالاخص در سنین پایین تر می باشد .

وی ادامه داد : از ۸۳ درصد مشترکین گلستانی ، ۴۳ درصد مصرف برق در استان توسط مشترکین خانگی صورت می گیرد که دراین راستا شرکت توزیع نیروی برق گلستان به منظور ترویج فرهنگ مدیریت مصرف برق و جهت بهره گیری از ظرفیت بسیار بالای موجود در سطح مدارس و مهدهای کودک و یاری جستن از دانش آموزان و کودکان و در راستای استقرار فرهنگ مدیریت مصرف بهینه برق در بین خانوارهای سطح استان گلستان روشهای متعدد آموزشی در مقاطع راهنمایی و ابتدایی مدارس و مهدهای کودک طی سالهای گذشته پیگیری نموده است.

وی در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره گفت: آشنایی با اهمیت جایگاه الگوی مصرف برق در سبد خانوار، راه های کاهش مصارف غیرضروری، ضرورت برچسب انرژی، راهکارهای عملی و ساده در خصوص چگونگی استفاده از وسایل انرژی برق و

راه های اصلاح الگوی مصرف برق از جمله اهدافی است که در قالب اجرای برنامه نمایشی، سرود و برگزاری مسابقه در این جشنواره آموزش داده شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گلستان به سهمیه کاهش پیک مورد انتظار در بخش خانگی و دانش آموزان در تابستان ۹۵ اشاره کردو افزود : رشد حدود دو برابری کاهش پیک از ۵/۸ مگاوات به ۱۶ مگاوات در بین مشترکین خانگی تنها با کمک و همکاری دانش آموزان و نو آموزان ممکن خواهد بود.

وی در ادامه حضور همکاران صنعت برق در کلاس های درس دوم راهنمایی و تدریس مباحث مدیریت مصرف ، اجرای طرح آموزش مدیریت مصرف در مدارس راهنمایی بصورت عمومی در تمامی مدارس استان ، اجرای طرح آموزش تصویری مدیریت مصرف در مدارس ابتدایی استان و آموزش ۱۳۵ هزار دانش آموز ، برگزاری مسابقه مدیریت مصرف ویژه دانش آموزان از طریق پرتال شرکت ، چاپ و توزیع برنامه هفتگی و برگزاری مسابقه پیامکی با هدف آموزش مدیریت مصرف برق ، آموزش حضوری بیش از سه هزار دانش آموز با تدریس حداقل ۶۰۰۰ نفر ساعت مباحث مربوطه در شهرستان گرگان با همکاری مربیان بسیجی و مشارکت در جشن های پایان سال مهدهای کودک و روز جهانی کودک را از جمله اقدامات شرکت توزیع نیروی برق استان بیان کرد.

به گفته وی در نوروز ۹۴ با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان در چاپ پیک نوروزی دانش آموزان به تیراژ ۲۱۰ هزار نسخه مشارکت گردیدکه منجر به آموزش دانش آموزان ابتدایی کل استان و خانواده های آنها گردید.

مهندس نصیری در پایان ، ادامه طرح آموزش دانش آموزان از طریق مربیان بسیجی در شهرستان های گرگان و گنبد ، تدارک تهیه پیک برق ویژه نوروز جهت توزیع در مدارس ابتدایی سراسر استان ، حضور در مهدهای کودک آموزش حضوری کودکان واقدامات لازم جهت لحاظ نمودن راهکارهای مدیریت مصرف برق در واحد کار آموزشی مهدهای کودک را از برنامه های در دست اقدام شرکت عنوان نمود.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲:۴۴ ب.ظ

دیدگاه