بهرامی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان ازعدم صدور گواهی مبدا برای صادرات کالاهای بی کیفیت خبرداد

رمضان بهرامی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان: ورود  در حوزه انرژی از خواسته بخش خصوصی
البرز گلستان/ رمضان بهرامی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان  در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و کمیته جذب سرمایه گذاری خارجی استان اظهار کرد: دروازه مشترک از خواسته های ما در گمرگ می باشدوانتخاب رایزن بازرگانی که دیده بان بخش خصوصی است از آرزوهای فعالان این عرصه بود.
رمضان بهرامی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان  در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی و کمیته جذب سرمایه گذاری خارجی استان گفت: ارزوی فعالان بخش خصوصی اینست که وزارت خارجه نگاه ویژه به حوزه اقتصاد داشته باشد. هرچند بسیاری از تجار پشت درهای سفرا ماندند و نتوانستند برای لحظات کوتاه آنان را ملاقات کنند.
بهرامی افزود: رویکرد وزیر امورخارجه دولت تدبیر و امید رویکردی اقتصادیست که برای ما مهم است و آن را ارج می نهیم.
بهرامی بیان کرد: بعد از ۲۴ سال از فروپاشی شوروی و استقلال کشورهایی مانند ترکمنستان هنوز در دریافت ویزا و نقل و انتقالات پول مشکل داریم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان اظهار کرد: در اجلاس های مختلف مسایل زیادی مطرح و کتابچه ای منتشر شد اما در حد پیگیری هم اتفاقی نیفتاد در حالیکه حل مشکلات، کلید گشایش های اقتصادی خواهد بود.
بهرامی گفت: هرچند در بخش خصوصی مشکلاتی داریم اما انتظار داریم دولت بسترهای مناسب را فراهم کند. جمهوری اسلامی نشان داد که با مذاکره چیزهای زیادی به دست اورده است پس با کشور دوست و برادر ترکمنستان نیز می تواند این روند را در پیش بگیرد و مشکلات را برطرف کند.
وی عنوان کرد: کالای بی کیفیت چیزی نیست که صادرکنندگان ما بفرستند. پیشنهاد ما اینست که سه استان مرزی با حضور استانداران و مسئولان آنها پلت فرم خاصی تشکیل دهند و استانداردهایی تعریف کنند. تصمیم گرفتیم برای کالاهای بی کیفیت گواهی مبدا صادر نکنیم و به ان پایبندیم.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گلستان در خصوص رایزن بازرگانی هم اظهار کرد: ایجاد رایزنی بازرگانی که می تواند دیده بان بخش خصوصی باشد، از آرزوهای فعالان این عرصه بود هرچند که این انتخاب از بدنه دولت انجام شده است اما ان را به فال نیک می گیریم تا مسایل بخش خصوصی را رصد و اطلاع رسانی کند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۶ ب.ظ

دیدگاه