همزمان باعید سعید قربان حضور فانی وزیر آموزش و پرورش در گلستان جهت افتتاح پروژه های خیرین مدرسه ساز

به گزارش خبرنگار البرز گلستان باتوجه به فر رسیدن ایام عید قربان و عید غدیر فانی وزیر آموزش و پرورش جهت دیدار با مسئولان استانی و مدیران و افتتاح چند باب مدرسه خیری وارد استان گلستان شدمرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور، محمدرضا حافظی رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر گرگان ، محمدرضا وطنی مدیر کل آموزش و پرورش گلستان ، عماد مخدومی مدیر کل نوسازی مدارس گلستان و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی از همراهان وزیر بوده اند.

دکتر فانی وزیر آموزش و پرورش با حضور مدرسه خیر ساز فاطمه الزهرا در شهرستان گنبد کاووس، این مدرسه را افتتاح نمود.

این واحد آموزشی توسط خیّر گرانقدر آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه گرگان با زیربنای ۸۱۶ مترمربع ساختمان آموزشی، ۱۲۰۰ مترمربع محوطه سازی و با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیون تومان که از این رقم، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان سهم خیّر و مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان توسط دولت احداث و به بهره برداری رسید.

همچنین وزیر آموزش و پرورش جهت افتتاح مدرسه خیری پیغمبر قلی موحد در شهرستان گمیشان و در روستای کملر حضور پیدا کرددر این افتتاح به همراه وزیر آموزش و پرورش وطنی و مسئولین خیرین مدرسه ساز استان و فرماندار دکتر نظری مهر نماینده مجلس ودیگر مسئولان حضور داشتند این مدرسه ۴۲۵ متر ساختمان آموزشی دارد و۳۲متر سرویس بهداشتی و ۷۰۰متر محوطه سازی و۱۵۵متر دیوار کشی که کلیه هزینه به مبلغ ۳۷۰میلیون تومان توسط خیر مدرسه ساز پیغمبر قلی موحد پرداخت شد.

همچنین دراین مراسم ابتدا فرماندار گمیشان ضمن خوش آمد گویی وخیر مقدم به وزیر محترم آموزش وپرورش به شهرستان گمیشان گفت:مادر شهرستان گمیشان ۹۹مدرسه داریم که از این تعداد۴۷مدرسه تخریب وغیر قابل استفاده می باشدفرماندار گمیشان تاکید داشت:وزیر آموزش وپرورش به منظور تخصیص اعتبارات ملی برای ساخت وساز مراکز آموزشی مناسب با مشارکت خیرین مدرسه ساز در شهرستان گمیشان یک نگاه ویژه ای داشته باشند.وی از ساخت ۲مدرسه توسط خیرین در روستای قرمسه وگامشلی خواجه نفس از توابع بخش مرکزی گمیشان خبرداد.دکتر نظری مهر نماینده مردم غرب استان در مجلس شورای اسلامی در این افتتاحیه یکی دیگر از سخنرانان بوده و بیان نمود که دکتر فانی از زمانی آمده اند دلش برای مردم می تپد و کشور ما از همه جا به آن فشار آمده لذا منطقه محرو م است و انشاالله بتوانیم توسعه بدهیم همچنین ما در آموزش و پرورش گلستان مدیر کلی ارزشی و جانبازداریم که فردی زحمت کش و فعال است

دکتر فانی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گلستان در گرگان گفت: تعداد دانش آموزان طی یک دهه گذشته از نوزده میلیون به دوازده میلیون و هفتصد هزار نفر کاهش یافته و این در حالی است که حجم نرم افزاری و سخت افزاری آموزش و پرورش افزایش یافته است و ما راهبرد اصلی آموزش و پرورش را ارتقا کیفیت قرار داده ایم.

، فرصت امروز را فرصتی طلایی برای ارتقای کیفیت دانست و افزود: از آغازین روز دولت مطالعه جهت چگونگی ارتقا کیفیت را مد نظر قرار دادیم. چرا که معتقد بودیم اداره ی نهادی چون آموزش و پرروش با آزمون و خطا میسر نیست.

وی افزود: در همین راستا هفتصد و پنجاه مسئله آموزش و پرورش را احصا کردیم و در این راستا چند مورد را سیاستاصلی خود قرار دادیم.

وی گفت: مدیریت نیروی انسانی، بهسازی نیروی انسانی، توسعه ی مشارکت، ارتقا مدیریت آموزشگاهی، عملیاتی کردن بودجه و تمرکز زدایی از مهمترین مسائلی است که دولت به صورت زیر ساختی در یک سال گذشته پیرامون مسائل آموزش و پرورش مد نظر قرار داده و یقینا در بودجه ی ۹۴ و برنامه ی ششم توسعه نیز ادامه خواهد داشت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: بزرگترین دغدغه ی ما در سال تحصیلی ۹۳- ۹۴ آن است که هیچ کودک بالای ۶ سالی بیرون از مدرسه نباشد و بی سوادی در بین کودکان این سرزمین وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد درسال گذشته ۱۱۰ مدرسه در ایران تنها یک دانش آموز و یک معلم داشتند. در حالیکه کودکانی از ورود به مدرسه سر باز زدند و ما از تمام نیروهای شورای آموزش و پرورش استان گلستان و شخص استاندار می خواهیم که در مدیریت این امر همکاری داشته باشند.

لازم به ذکر است در این جلسه، وطنی مدیر کل آموزش و پرورش استان، مخدومی مدیر کل نوسازی مدارس استان گزارش از وضعیت مدارس و دانش آموزان استان گلستان ارائه دادند.

همچنین صادقلو استاندار گلستان در این جلسه اظهار نمود: جبران کمبود سرانه آموزشی در استان گلستان به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به اهمیت جایگاه آموزش و پرورش افزود: در نگاه ما وزرات آموزش پرورش در حقیقت وزارت کشور است و از طریق این وزارت مدیران آینده کشور ساخته و تربیت می‌شوند.

صادقلو با اشاره به درخواست خیرین مبنی بر کمک مالی استانداری گلستان به مجمع خیرین مدرسه‌ساز افزود: متاسفانه در برخی موارد دست ما بسته است و تنها ۱۲ درصد بودجه استانی را می‌توانیم مدیریت کنیم که ۵۰ درصد آن نیز از قبل برنامه‌ریزی شده است.

وی تصریح کرد: گلستان ایرانی کوچک است و همه مشکلات و مسائل کشور در آن وجود دارد و ظرفیت تقسیم منابع کشوری در راستای این استان نیز باید اتفاق بیفتد.

صادقلو گفت: استان گلستان بسیاری از زیر ساخت‌ها را ندارد و در بسیاری از رده‌بندی‌ها در حوزه‌های مختلف با میانگین کشوری فاصله دارد و همه این فاصله برای ضعف مدیریتی نبوده، بلکه نداشتن نگاه ویژه به تازه تاسیس شدن استان گلستان بسیاری از این مشکلات را به وجود آورده است.

استاندار گلستان با اشاره به بیکاری ۷ هزار نفر فارغ التحصیل رشته های فنی در استان گلستان اظهار کرد: مدیریت آینده کشور با این وضع دچار مشکل می‌شود و باید به سمت کاربردی کردن دانش برویم.

وی افزود: آموزش و پرورش بیشترین ارتباط را با جوانان دارد و اعتقاد دارم بخش جوانان به جای تربیت بدنی باید به آموزش و پرورش داده می‌شد.

صادقلو اظهار کرد: برای دانشگاه فرهنگیان استان گلستان نیز زمینی به مساحت ۴٫۵ هکتاری در داخل شهر انتخاب شده که به علت مشکلات ترافیکی ۳۰ هکتار زمین را در خارج از شهر برای این منظور در نظر گرفتیم

محمد رضا وطنی مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان در این جلسه اظهار داشت: هم‌اکنون در استان گلستان دو هزار و ۶۰۰ ساختمان آموزشی با ۱۰ هزار و ۱۰۰ کلاس داریم که از این تعداد ۹ هزار و ۶۸۶ کلاس دایر است.

وی افزود: در سال تحصیلی ۹۳-۹۴ آموزش و پرورش استان گلستان پذیرای ۳۰۰ هزار نفر دانش آموز بود که ۱۷۷ هزار نفر در مقطع متوسطه اول، ۷۳ هزار نفر متوسطه دوم و بقیه در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند.

وی افزود: سطح سوادآمار میانگین استان گلستان از میانگین کشوری بالاتر است.

همچنین وی تصریح کرد: در استان گلستان یک هزار و ۲۴۳ آموزشگاه در مقطع ابتدایی ، ۶۳۵ آموزشگاه در مقطع متوسطه اول و ۳۷۰ آموزشگاه در مقطع متوسطه دوم و در مجموع دو هزار و ۴۹۲ آموزشگاه فعالیت می‌کنند.

وطنی گفت: ۳۱۳ دبیرستان در استان گلستان فعالند که ۱۳۱ دبیرستان آزمایشگاه دارند و فضای کارگاهی در استان گلستان در ازای هر دانش آموز ۲٫۵ متر مربع است، در حالی که میانگین کشوری ۴٫۵ مترمربع است.

وی اظهار کرد: میانگین سرانه ورزشی در مدارس استان گلستان ۳۰ سانتی متر و در کشور ۵۵ سانتی‌متر است.

وطنی با اشاره به سیاست افزایش مشارکت اولیاء در مدارس گفت: در تحقق این سیاست ارتباط بین اولیا و مدرسه را بیشتر می کنیم و نگرش اولیاء، مربیان و دانش آموزان نیز به مدرسه باید اصلاح شود.

وی تاکید کرد: افزایش مشارکت مردمی و سازمانی در ۵ ماه نخست سال ۹۳ به میزانی بود که مصوبه سال گذشته به صورت کامل محقق شد.

وی تصریح کرد: بودجه عملیاتی را در برخی مدارس استان گلستان اجرا کردیم و مدارس نیز طرح برنامه محوری را به اجرا درآوردند.

وی اظهار کرد: رویکرد دیگر ما توجه به فعالیت‌های قرآنی است که دانش آموز دوره متوسطه اول باید روخوانی قرآن و متوسطه دوم نیز تفسیر قرآن را بیاموزد و در بحث عترت نیز از طریق داستان‌ها و زندگینامه ائمه با این بزرگواران آشنا شوند.
گفتنی است استان گلستان دارای ۳۰۰ هزار دانش آموز و ۲۱ هزار کارمند آموزش و پروش است.
IMG_2428
20141004_112656
20141004_113844
IMG_2133

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۶:۲۵ ق.ظ

دیدگاه