پیام نوروزی آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان گلستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرز گلستان متن پیام نوروزی نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یا مقلب القلوب والابصار، یا مدبراللیل و النهار، یا محول الحول والاحوال، حول حالنا الی احسن الحال

حلول سال ۱۳۹۴ را به همه ملت ایران و هم استانی های عزیز تبریک عرض می کنم و امیدوارم از نظر مادی و معنوی، سال مبارکی در پیش داشته باشند. سال ۱۳۹۳ کشور ما با وجود مشکلات فراوان، پیشرفت های خوبی در زمینه های علمی، نظامی و هوافضا به دست آورد که نمونه آن پرتاب ماهواره به فضا توسط سفینه ماهواره بری بود که توسطمتخصصان داخلی ساخته شد، در حالی که در رژیم گذشته ملت ایران اجازه چنین پیشرفت هایی را نداشتند و حتی برخی از مسئولان عالی مملکتی اعتقاد داشتند برای پیشرفت باید از فرق سر تا ناخن انگشت، اروپایی شویم.

طرح تحول نظام سلامت هم یکی دیگر از برنامه های خوب دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۴ بود که رضایت عمومی مردم را به دست آورد. در زمینه مذاکرات هسته ای نیز سربازان کشور ما با قدرت در آن جبهه از حقوق ملت ایران دفاع می کنند. چنانچه در این مذاکرات، موفق شویم، تحریم های ظالمانه را از بین می بریم و اگر هم موفق نشویم، حربه ای که آمریکایی ها سال ها از آن علیه جمهوری اسلامی ایران استفاده کردند، بی اثر می شود. در این مذاکرات، ایران ثابت کرد که یک کشور منطقی و اهل مذاکره است و در عین حال از حقوق خود کوتاه نمی آید. مذاکره با شش کشور قدرتمند اروپایی، کار سختی است و باید برای مذاکره کنندگان هسته ای کشورمان، دعا کنیم.

مقام معظم رهبری از سال های گذشته در نامگذاری سال ها، به مسائل اقتصادی توجه ویژه ای دارند؛ ایشان سال ۱۳۹۳، بحث اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند. این اقتصاد ۳ پایه دارد، ۱- اقتصاد ما متکی به نفت است و چنین اقتصادی ناپایدار جلوه می کند، بنابراین باید از اقتصاد متکی به نفت، جدا شویم -۲- درون زا بودن و ۳- برون گرا بودن. یعنی اینکه هم تولید داخلی باید تقویت شود و هم اینکه تولیدات ما باید صادرات محور باشند. امیدوارم تمامی مسئولان در سال ۱۳۹۴، نسبت به رفع مشکلات اقتصادی همچون تورم و بیکاری تلاش بسشتری داشته باشند.

سال ۱۳۹۳، رئیس جمهور و کاروان تدبیر و امید به استان گلستان سفر کردند و مصوبات خوبی هم برای توسعه استان در زمینه های کشاورزی، صنعت و گردشگری داشتند. مسئولان استانی برای اجرای این مصوبات، تلاش زیادی دارند، امیدوارم این تلاش ها در سال ۱۳۹۴ هم ادامه داشته باشند. سال ۱۳۹۴ نسبت به سال گذشته به همت بیشتری برای توسعه نیاز دارد، به ویژه در زمینه گردشگری و جزیره آشوراده. من بارها اعلام کردم که آشوراده کلید توسعه استان گلستان است.

همچنین اقتصاد استان گلستان بر پایه کشاورزی است. مسئولان استانی و کشاورزان بدانند که کشاورزی ما ایده آل و برپایه علم و تخصص نیست. آب و خاک برای ما خیلی اهمیت دارد. نباید بعد از برداشت محصول، خاک را آتش بزنید، خاک اگر خاکستر شود دیگر محصول نمی دهد. ما دچار مشکل کم آبی هم هستیم، از قطره قطره آب باید به درستی استفاه کنیم. قدر نعمت های خدایی را بدانیم آنها را درست مصرف کنیم.

امیدوارم گام های بسیار خوبی که برای پیشرفت کشور برداشته شد، با قدرت، همدلی و همراهی مردم و مسئولان ادامه یابند تا در نهایت کشوری که مدنظر اسلام، امام راحل و مقام معظم رهبری به ویژه در بخش علمی است، بسازیم و تحویل نسل های آینده بدهیم.

انشاء الله.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۰۲ فروردین ۱۳۹۴ ساعت ۳:۵۰ ب.ظ

دیدگاه