مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان:جنگلداران باحفاظت کامل مانع ورود دام به جنگلها شوند

البرز گلستان /جلسه شورای برنامه ریزی و حفاظت اداره کل منابع طبیعی  با حضورمهندس قزل سفلو مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان معاونین و روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستانها برگزار گردید.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان طی سخنانی ضمن  تشکر از تمامی همکاران به جهت  عملکردکاری مطلوب در سال ۹۳ که منجر به کسب رتبه برتر منابع طبیعی و آبخیزداری شد ، خواستار پیگیری جدی امور با سرلوحه قرار دادن حفاظت که موضوع اصلی و جزو اهداف سازمانی است و  اتمام پروژه های گذشته با صرفه جویی در امور جاری شدند.

مهندس قزل سفلو  در ادامه افزود: نقاط قوت را ادامه دهیم و نقاط ضعف را شناسایی و برطرف کنیم، مطالبه مردم با توجه به گستردگی و حجم بسیار کار منابع طبیعی باید پیگیری شود . همکاری با دستگاه های نظارتی ، ارائه مستندات قوی و مدارک لازم و شفافیت امور را باید مد نظر قرار داد و روسای محترم ادارات در این خصوص میبایست کوشا باشند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان در ادامه از جنگلداران خواستند حضور دام در جنگل را پیگیری کرده ،ممانعت لازم در اینخصوص را بعمل آورند و با حفاظت کامل مانع ورود دام به جنگلها شوند . شخم و شیار را نیز میبایست دقیقاً مورد نظر قرار داد و با آمادگی کامل نسبت به برقراری کشیک از تخزیب مراتع جلوگیری کرد .مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان در ادامه این جلسه گفتند: تخریب کیفی از موضوعاتی است که مهم بوده و باید به گونه ای عمل کرد تا از سطح کیفی جنگلها کاسته نشود. همچنین نظر به اهمیت اراضی شیب دار باید همکاری لازم روسای ادارات منابع طبیعی بعمل آورند و با تهیه طرح لازم این کار مهم که میتواند در جلوگیری از تخریب بسیار حائز اهمیت باشد را به انجام برسانند.

مهندس قزل سفلو سپس خواستار مد نظر قرار دادن مسائل اقتصادی اجتماعی در کار شدند ازاینرو ابراز داشتند: جنگل کاری اقتصادی با گونه های مثمر که متناسب با اقلیم منطقه است مانند گردو، زیتون ، زرشک و…. که در جنگلهای طبیعی استان هم از این نوع درختان و درختچه ها بصورت بومی موجود میباشند مطلوبتر میباشد ، همچنین میبایست جوامع محلی و مشارکت مردمی نیز مد نظر باشد به دلیل اینکه سازمان جنگل کاری های اقتصادی است به گونه ای که میبایست حفظ و حراست آن به عهده مردم باشد .

وی در ادامه توجه به تشکل ها ، تعاونیها و مشارکت به معنای عام و اجرای امور از طریق مردم را از دیگر مواردی بیان داشتندکه بایدبه آنهاتوجه شده دراولویت کاری قرار بگیرندودرپایان خواستارتوجه بیشتر جنگلداران جهت آمادگی لازم درخصوص پیشگیری ازحریق واطفاءآن باهمکاری مجریان طرح های جنگلداری شدند.

در خاتمه معاونین و روسای ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستانها هرکدام پروژه ها و مسائل و مشکلات حوزه خود را بیان نمودند

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۰ ب.ظ

دیدگاه