نماینده ولی فقیه در گلستان در دیدار با مدیر کل ورزش و جوانان استان :توجه به ورزش موجب برطرف شدن ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی می شود

کدخبر:۶۵۶۲۸

البرز گلستان/آیت الله نورمفیدی : اگر مسائل دینی با توجه به شرایط زمان ارائه شود برای نسل جوان جاذبه خواهد داشت.

 

🔸نماینده ولی فقیه دراستان گلستان گفت: معتقد هستم اگر مسائل دینی به ‎روز و با توجه به شرایط زمان ارائه شود حتماً برای نسل جوان جاذبه خواهد داشت.

🔹آیت الله نورمفیدی در دیدار مدیر و معاونین اداره کل ورزش و جوانان استان با ایشان ،اظهار داشت: سال هاست روزهای دوشنبه هر هفته در دبیرستان های گرگان حضور پیدا می کنم(البته به غیراز دو- سه سال اخیر به خاطر شرایط کرونا ) و با جوانان به گفتگو می نشینم و در یک فضای صمیمی ودر حد توانم به سوالات دانش آموزان در زمینه های مختلف پاسخ می دهم ، حتی سوالاتی که علیه خودم هم داشته باشند را هم جواب می دهم چون به ارزش این کار اعتقاد دارم و معتقدم شاید ثواب رفتن من به دبیرستان‌ها بیشتر از مسجد باشد.

🔸وی تصریح کرد: تربیت دینی جوانان، نیازمند برنامه ریزی ها و زمینه سازی های اساسی تربیتی است. البته معتقد هستم اگر مسائل دینی به‎روز و با توجه به شرایط زمان ارائه شود حتماً برای نسل جوان جاذبه خواهد داشت.

🔹آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه دشمنان تلاش می‌کنند تا جوانان ما را به خصوص در فضای مجازی به انحطاط و گمراهی بکشانند، گفت: جوانان و خانواده‌ها باید آگاه باشند، زیرا دشمنان ما بسیار هوشیار هستند و می‌خواهند جوانان را که سرمایه‌های با ارزشی هستند با روش‌های مختلف آلوده کنند تا به اهداف شوم خود برسند.

🔸امام جمعه گرگان همچنین بر لزوم توسعه هر چه بیشتر ورزش در استان تاکید کرد و گفت: توجه به ورزش موجب برطرف شدن ناهنجاری های اجتماعی و اخلاقی می شود.

🔹نماینده ولی فقیه در استان افزود : با بررسی های به عمل آمده توسط کارشناسان ، ورزش اولین علاقه و اولویت جوانان به شمار می رود از اینرو با گسترش امکانات و فضای های ورزشی و جذب جوانان به سالن های ورزشی می توانیم در راستای انتقال صحیح فرهنگ و معارف اخلاقی قدم برداریم و از این راه در اجرای برنامه فرهنگی و دینی استفاده نمائیم.

🔸وی تاکید کرد: توصیه من این است با امکانات حاضر استان حداکثر استفاده را در جهت تقویت ورزش استان بردارید و از ظرفیت ورزشکاران مطرح کشوری و ملی گلستانی که مایه آبروی استان هستند برای تربیت قهرمانان و ورزشکاران استفاده کنید.

🔹نماینده ولی فقیه درادامه گفت : ضمن توجه به رشته های مختلف ورزشی باید قدر ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای و کشتی با شال و دیگر ورزش های بومی را بدانیم و با گسترش این رشته در راه جهانی شدن آن قدم برداریم زیرا در این ورزش ها نیزاخلاق و احترام به بزرگتر حرف اول را می‌زند.

🔸امام جمعه گرگان با اشاره به اینکه استان گلستان زمانی در ورزش کشتی حرفی برای گفتن در میادین ملی داشت ، اظهار داشت: نام آوران زیادی در رشته کشتی در استان داریم و باید با استفاده از تجربیات این عزیزان در راستای پیشرفت و اعتلای ورزش کشتی قدم برداریم.

انتهای خبر

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۰۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۱۴ ق.ظ

دیدگاه