معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان خبر داد:تجلیل از نویسنده پیشکسوت و متعهد گلستانی

کدخبر:۶۳۰۰۶

البرز گلستان/به گزارش ایثار واحد گلستان، محمدعلی طالع زاری در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایثار واحد گلستان گفت: به مناسبت دهه امامت و ولایت دومین دوره ویژه برنامه “از تبار قلم” با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان گلستان برگزار شد که در این برنامه از پیشکسوت ادبیات متعهد به انقلاب اسلامی “غلامعلی نسایی” تجلیل به عمل آمد.

وی در این آئین با اشاره به اینکه کشورها از مقوله جنگ در راستای منافع ملی و هویت فرهنگی بهره برداری می‌کنند، خاطرنشان کرد: عمده کشورها به جنگ به عنوان دستاوردی تاریخی برای هویت بخشی به جامعه و تغییر در آینده می نگرند.

 

محمدعلی طالع زاری افزود: برگزاری یادواره ها جنبه آموزشی دارد و هدفشان پر کردن خلا و شکاف بین نسلی است که پیگیری در حوزه مطالعات تطبیقی درحوزه جنگ نیز یک اقدام ارزشمند در همین راستاست.

وی با تاکید بر اینکه نصب المان‌های جنگی در کشورهای غربی که تجربه جنگهای جهانی را داشتند با هدف تکریم نسل گذشته انجام می‌شود، ادامه داد: پرداخت هنری به مسئله جنگ بسیار مهم است چنانکه در سینمای هالیوود به بهانه های مختلف با پرداخت به جنگ و قهرمان سازی تلاش می‌کنند نسل جدید را در راستای ارزشهای خود هویت ببخشند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید استان گلستان درباب معرفی نویسنده گلستانی دفاع مقدس، گفت: غلامعلی نسایی جانباز ۳۵ درصدی است که ۳۵ ماه سابقه حضور در دفاع مقدس را داشته و در حوزه ادبیات انقلاب و دفاع مقدس اقدامات گسترده و متنوعی از چاپ کتاب در حوزه دفاع مقدس چون “فانوس کمین” و “زود پرستو شو بیا” گرفته تا ساخت مستند تلویزیونی از زندگینامه شهیدان استان و مصاحبه باخانواده های آنان و راه اندازی موسسه فرهنگی با ماهیت ترویجی، آموزشی را در کارنامه دارد.

انتهای پیام/

نوشته شده توسط البرزگلستان در پنج شنبه, ۳۰ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۹:۰۴ ب.ظ

دیدگاه