مدیرکل ورزش وجوانان گلستان درانتخاب رئیس هیئت نجات غریق : هئیت بایدبدنبال راهکارهای برای توسعه خدمت رسانی وحفاظت وامنیت جان شناگران باشد

به گزارش سرویس ورزشی البرز گلستان مجمع انتخاباتی ریاست هیئت نجات غریق و غواصی گلستان امروز با حضور دکتر طیبی مدیر کل ورزش و جوانان استان گلستان و حبیب خمجانی دبیر فدراسیون و اعضای مجمع در دفتر مدیرکل ورزش و جوانان استان برگزار گردید.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان ضمن تشکر از  مبشری که طی چهار سال گذشته زحمات زیادی در هیئت نجات غریق استان کشیدند وی را  یکی از روسای هیئت پرتلاش گلستان نامید.

وی افزود :ورزش نجات غریق وغواصی از رشته های است که با توجه به حساسیت آن در رابطه با حفاظت وامنیت جان شناگران باید دنبال راهکارهای برای توسعه خدمت رسانی به شناگران و نیز نجات جان افراد باشد

دکتربهمن طیبی در ادامه افزود: برخی مشکلات نجات غریق فراتز از هیئت و ورزش است و به دلیل اینکه متولی کار مشخص نشده است، دغدغه های زیادی دارند.

وی تصریح کرد: نجات غریق با وجود اینکه از اهمیت بالایی برخوردار بوده، زیاد دیده نمی شود و برای کار در این هیئت در وهله اول باید از خود گذشتگی داشت.

دکترطیبی ضمن ایراد از بکارگیری بعضی از ناجیان غریق ناشی دربعضی از  اسخرها ابراز داشت :یکی از ایرادهای که امروزه به بعضی  استخرهای دارند بعضی از  ناجیان غریق با واسطه ورود پیدا کردند در اندازه یک ناجی نیستند .

وی افزود: باید به اعتماد آنهایی که فرزندان شان را به استخرها می فرستد، احترام گذاشت و امیدواریم هیچ گاه شاهد حوادث تلخ نباشیم.

سپس دبیر فدراسیون نجات غریق و غواصی کشور  خاطرنشان کرد: در چهار سال گذشته سازماندهی و ساماندهی در نجات غریق گلستان صورت گرفت و در چهار سال پیش رو باید در صدد رفع مشکلات این رشته قدم برداشت.

حبیب خمجانی افزود: گلستان به دلیل ساحلی بودن، دو بعدی محسوب می شود و باید دریا و استخرهای استان را پوشش داد و فدراسیون نیز سعی خواهد کرد در فصل تابستان، نگاه ویژه تری به استان های ساحلی داشته باشد.

علی اکبر مبشری رئیس هیئت نجات غریق و غواصی گلستان در این نشست ابراز داشت: وظیفه این هیئت با سایر هیئت ها متفاوت است،وظیفه ما آموزش و تربیت ناجی است تا انسان ها را از خطر غرق شدن نجات دهیم.

وی افزود: طی چهار سال گذشته هیچ گونه حادثه غرق شدگی در سواحل و استخرهای استان نداشتیم و این در حالی است که امسال سواحل استان بسیار شلوغ بود.

رئیس هیئت نجات غریق استان با بیان اینکه شعار هیئت «هر خانواده یک نجات غریق» است، گفت: گلستان جزو استان های ساحلی کشور است که مسافران زیادی به خود می بیند و این موضوع، مسئولیت هیئت نجات غریق را سخت تر می کند و باید ناجیان بیشتری تربیت کنیم.

لازم به توضییح می باشد  تنها کاندیدای احراز سمت ریاست هیئت نجات غریق و غواصی گلستان علی اکبر مبشری بود که طی چهار سال گذشته  ریاست این هیئت را بر عهده داشت،

مبشری با کسب تمامی ۱۶ رای ماخوذه به مدت چهار سال دیگر در سمت خود باقی ماند.

small_image

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۳:۳۹ ب.ظ

دیدگاه