مهندس حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای گلستان به مناسبت هفته ملی مهارت خبرداد:فرهنگ مدرک گرایی بایدبه مهارت گرایی تبدیل شود/برگزاری اولین جلسات شورای مهارت درسطح استان

البرز گلستان مهندس حسینی طلب مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان به مناسبت هفته ملی مهارت  در نشست با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: هفته ملی مهارت از ۳۱ تیر الی ۶مرداد اعلام شده و سازمان بیش از ۶۳ عنوان برنامه همزمان در سطح استان گلستان پیش بینی کرده است که اهم این برنامه ها شامل : حضور در گلزار شهدای و دیدار با خانواده شهدا، نشست مطبوعاتی، حضور در مرکز پاسخگوی سامد، دیدار از مربیان و استاندار می باشد.

حسینی طلب افزود: به مناسبت هفته ملی مهارت اولین جلسات شورای مهارت در سطح استان و شهرستانها برگزار می شود.

وی در ادامه گفت:  رونمایی از تجهیزات خریداری شده از محل کاهش آسیب های اجتماعی در گمیشان توسط فنی و حرفه ای استان گلستان با تخصیص اعتبار ۵۱۳ میلیون تومان برای شهرستان گمیشان  انحام می شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان سپس بیان داشت :فرهنگ مدرک گرایی باید به مهارت گرایی تبدیل شود ومدرک دانشگاهی به تنهایی کارساز نیست و مهارت انجام کار برای فعالیت بسیار حائز اهمیت است.

حسینی طلب سپس افزود:کلیه کسانی که در مراکز استان بدنبال کسب مهارت می باشند بعد از یکسال برای آنان رهگیری اشتغال انجام می  شود

وی از فعالیت ۱۸ گروه هدف و فعالیت ۱۴ مرکز در سطح شهرستانها و تجهیز۱۱۸ کارگاه آموزشی  در  استان خبر داد .

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گلستان در رادامه در باره طرح ایزان مهارت گفت:در طرح ایران مهارت با همکاری آموزش و پرورش ۱۱۵۰۰ دانش آموز در سال ۹۸دتوسط بخش خصوصی آموزش دیده اند.

وی همچنبن از ثبت نام در المپیاد ملی مهارت  در سطح شهرستانی خبر داد و اظهار کرد: از ۱۱ نفز اعزامی به المپیاد جهانیی مهارت یک نفر از استان گلستان جز منتخبین بوده است.

حسینی طلب از خبرنگاران بعنوان یاوران مهارت نام بردگفت : اگر قرار است توسعه ای اتفاق بیفتد بدون خبرنگاران انجام  نمی شود و خبرنگاران این موتور محرکه  را راه اندازی می کنند.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۲۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۳:۱۸ ب.ظ

دیدگاه