مدیرکل زندان‌های گلستان درجشنواره شهیدرجایی استان خبر داد:کمک به آزادی ۱۶۴ نفراز زندانیان درسال ۹۳و کاهش ۱۲درصدی زندان استان

به گزارش سرویس خبر البرز گلستان مراسم تقدیر از دستگاه های اجرایی برتر گلستان در سال ۱۳۹۳با عنوان جشنواره شهید رجایی صبح امروز در سالن اجتماعات استانداری گلستان با حضور صادقلو استاندار ربیعی معاونت نیروی انسانی پیش قدم رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی و سایر مدیران دستگاههای اجرایی برگزار گردید .

در این مراسم  امینی  مدیرکل امور زندان‌ها در شانزدهمین جشنواره شهید رجایی و تقدیر از دستگاه‌های برتر سال ۱۳۹۳ استان گلستان اظهار کرد: اداره‌کل زندان‌ها در محور صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری در جشنواره شهید رجایی حائز رتبه برتر شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در فرمان هشت ماده‌ای بحث انتظارات از نظام اداری و صیانت از حقوق مردم را بیان کردند و این اداره‌کل نیز تلاش‌هایی در این خصوص انجام داده است.

امینی تصریح کرد: وظیفه این سازمان انجام مجازات است و کسی که به زندان مراجعه می‌کند، به دست آوردن رضایت شاکی آنها کار مشکل است.

وی افزود: فعالیت‌هایی انجام داده‌ایم که منجر به رضایت ۱۰۰ درصدی و کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان شده است.

مدیرکل امور زندان‌ها اطلاع‌رسانی شفاف به ارباب‌رجوع را یکی از فعالیت‌های انجام‌شده در این سازمان برشمرد و یادآور شد: این مسئله در کاهش فساد اداری نقش ارزنده‌ای داشته است.

امینی یاد آورشد: با توجه به اینکه بخش اعظمی از افراد مراجعه‌کننده به اداره‌کل زندان‌ها را افراد کم‌سواد و بی‌سواد تشکیل می‌دهند، بر همین اساس جلسات پرسش و پاسخ، توزیع کتابچه و آموزش قوانین و آموزش را در طول سال به‌منظور اطلاع‌رسانی شفاف در برنامه کاری خود قرار داده‌ایم.

وی افزود:قوانین را کانلا برایشان گفتیم که هم خودشان و هم خانواده شان به تخفیف یا آزادی برسند.

مدیرکل زندان‌های گلستان راه‌اندازی سایت اطلاع‌رسانی را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت: همچنین در سال ۹۳ با اخذ ۲ میلیارد و ۶۵۵ میلیون تومان اعتبار از مرکز و پرداخت بدهی های زندانی‌های تصادفی به صورت بلاعوض  ۱۶۴ نفر از زندانیان آزاد شدند  و این اقدامها  کاهش ۱۲ درصدی زندانی‌های استان را به دنبال داشته است.

امینی بیان داشت: تیم اخذ رضایت شاکی در سال ۹۳ تعداد۳۸نفر اززندانیهای که حکم قصاص داشته اند ودر مرحله اجرا بود  توانستیم  با جلب رضایت خانواده‌های اولیای دم، ۳۸ نفررا نجات بدهیم .

مدیرکل زندان‌های گلستان از اقدامات انجام شده ددر این مدت اظهار داشت :خدمات در حوزه تکریم ارباب‌رجوع و بهسازی و افزایش فضاها، شناسایی نقاط ضعف و آموزش قوانین و مقررات به پرنسل در مقاطع مختلف بوده است.

وی افزود:توسعه و ترویج فرهنگ نماز بعنوان یکی از اولویت های مهم سازمانی همیشه در دستور کارسازمان زندانها بوده و اداره کل زندانها هر ساله به عنوان دستگاه برتر در بحث توسعه و ترویج نماز در سطح استان انتخاب شده و در سال ۹۳کسب رتبه برتر داشته .

امینی متذکر شد:  با استفاده از ۲۱ روحانی در پنج نوبت نماز یومیه وجماعت را برای زندانی‌های استان توانستیم برگزار کنیم .

مدیرکل زندان‌های گلستان درخاتمه در باره سنجش سلامت اداری در سازمان زندانها اعلام کرد: در بحث سنجش میزان سلامت اداری که در بین زندانی و خانواده و پرسنل انجام شد که منجر به رضایتمندی شده است .

IMG_0173

1447579709_dsc_3619

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در سه شنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲:۲۷ ب.ظ

دیدگاه