رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی وستاد سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن ۱۳۹۴ در گلستان:تاکنون ۱۵ درصد از جمعیت شهرستان بندرترکمن آمارگیری شده است

به گزارش سرویس خبر گروه خبر البرز گلستان حسین پیش‌قدم رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان و رئیس ستاد سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن ۱۳۹۴ در استان گلستان صبح امروز در بازدید از ستاد سرشماری آزمایشی شهرستان بندرترکمن اظهار کرد: براساس اعلام مرکز آمار کشور برای سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۴ در کل کشور ۱۲۳ هزار و ۴۰۰ خانوار از سوی ماموران سرشماری آمارگیری خواهند شد.

وی با بیان اینکه چهار شهرستان و یک منطقه در تهران از سوی مرکز آمار به عنوان پایلوت سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن امسال انتخاب شدند، تصریح کرد: شهرستان بندرترکمن در استان گلستان یکی از چهار شهرستان پایلوت کشوری است که پیش‎بینی می‎شود ۲۱ هزار و ۱۲۰ خانوار در این شهرستان از سوی ماموران سرشماری آمارگیری شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان گفت: بعد از گذشت ۱۰ روز از مرحله حضوری سرشماری که از چهارم آبان در شهرستان بندرترکمن آغاز شده است ۳ هزار و ۹۷۴ خانوار این شهرستان که شامل ۷۶۵۵۲نفر خواهد بودمورد فهرست‎برداری قرار گرفت که از این تعداد برای ۲ هزار و ۸۴۷ خانوار فرم سرشماری تکمیل شده است.

پیش‌قدم ستاد سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن ۱۳۹۴ در استان گلستان خاطرنشان کرد: این میزان از خانوارهایی که فرم سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن برای آنها تکمیل شده برابر با ۱۵ درصد از جمعیت این شهرستان شامل خانوارهای شهری و روستایی است.

وی ادامه داد: در استان گلستان برآورد شده است که ۷۶ هزار و ۵۵۲ نفر مورد سرشماری نفوس و مسکن قرار گیرد که تاکنون ۵۴/۱۵ درصد سرشماری صورت گرفته است.

پیش‌قدم اضافه کرد: از تاریخ ۲۱ آبان‌ماه که مرحله اینترنتی سرشماری برای هم‎استانی‎های گلستان که با مراجعه به سامانه سرشماری اینترنتی به آدرس www.sarshomari94.ir  در حال اجرا است تاکنون تنها ۱۱۷ خانوار گلستانی با مراجعه به این سامانه اقدام به تکمیل فرم اطلاعات خانوار کردند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گلستان گفت: این تعداد مراجعه حضوری اینترنتی در مقایسه با استان‎های دیگر بسیار پایین است، انتظار می‎رود مردم همکاری بیشتری در این خصوص داشته باشند.

پیش‌قدم ستاد سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن ۱۳۹۴ در استان گلستان تأکید کرد: در سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن استان ۵۰ نفر عوامل اجرایی دخالت دارند که شامل ۱۸ نفر مأمور آمارگیر، کارشناس سرشماری، معاون فنی، مدیر اجرایی، حمل‌ونقل و پشتیبانی هستند.

گفتنی است ریاست ستاد سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن ۱۳۹۴ در استان گلستان بر عهده رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان گلستان و در شهرستان بندر ترکمن بر عهده فرمانداری این شهرستان است.

هم‌اکنون سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن در پنج منطقه کشور شامل مناطق شهری و روستایی شهر‌ستان‌ بندر ترکمن استان گلستان، نقاط شهری شهرستان میناب استان هرمزگان، شهرستان دهلران استان ایلام، شهرستان آبیک استان قزوین و منطقه سه شهر تهران انجام می‌شود.

سرشماری نفوس و مسکن به‌صورت سراسری سال ۱۳۹۵ از سوی مرکز آمار ایران عملیاتی می‌شود.

IMG_0049

IMG_0035

 

نوشته شده توسط البرزگلستان در چهارشنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۵:۲۶ ب.ظ

دیدگاه