استاندار دکتر صادقلو: در سایه اعتدال و اصلاح به دنبال مطالبات پیام ۲۴ خرداد هستیم

hamayesh_24

استاندار گلستان گفت: حماسه ۲۴ خرداد ۹۲، پاسخ به یک انتظار برای ملتی فرهیخته بود که در طول چندین سال زیر آوارهای سنگین مانده بود.

حسن صادقلو شامگاه شنبه در جشن و همایش انتظار و امید در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزارشد ، با اشاره به سخنان رییس جمهوری مبنی بر این که ما داریم فعلا آواربرداری می کنیم، افزود: متأسفانه در گذشته آوارهای سنگین بر این ملت حاکم شد و نباید ذهن مردم ما آن آوارها را فراموش کند.

وی اضافه کرد: البته یادآوری این آوارها از باب افق به آینده در یک مسیر قابل تعامل است نه این که با فکر کردن به آن در گذشته بمانیم.

به گفته وی، آوارهایی مانند بداخلاقی، ضایع کردن بیت المال، قانون گریزی و همه و همه در منتهای خود بود و این تنها عناوین جزئی است.

وی تصریح کرد: در ۲۴ خرداد ۹۲، آن چنان موجی ایجاد شد که حق الناس دوباره جلوه گر شد و در نهایت این حق الناس به فرموده مقام معظم رهبری زمینه ساز یک افق و پیروزی گردید.

وی ادامه داد: در خرداد حماسه های زیادی خلق شده، به طوری که خرداد خود حماسه ساز است.

نماینده عالی دولت در گلستان افزود: موجی که در ۲۴ خرداد اتفاق افتاد چنان نبود که تنها نخبگان نقش داشته باشند، بلکه ملت نخبه شده بود و خودشان پیشروی و موج آفرینی کردند و نخبگان تنها به این موج جهت دادند.

صادقلو گفت: نباید یادمان برود که قبل از انتخابات مردم چگونه می گفتند یا خاتمی یا هاشمی، اما فردای آن روز تلخ تاریخی (رد صلاحیت هاشمی) مردم موجی ایجاد کردند و نخبگان آن را هدایت کردند و در واقع مردم از اصلاح و اعتدال انتخاب کرده بودند.

وی اظهار کرد: رخ نمایی این آوارهایی که بر سر ملت خراب شد را نباید فراموش کنیم، اگر فراموش کنیم مؤسسان آوار، رخ نمایی و استفاده خواهند کرد هم چنان که در ۱۵ خرداد به طوری رخ نمایی کردند گویی که آنان مؤسس آوار نبودند.

صادقلو با اشاره به این که آنان در گذشته کشور را به کجا بردند، گفت: آنان تورم ۴۳ درصدی ایجاد کردند و همگان دیدند که نرخ بیکاری را چگونه اعلام کردند، ریسک سرمایه گذاری در کشور به کجا رسید و دیگر در دنیا ما را اهل گفت و گو نمی دانستند.

نماینده عالی دولت در گلستان با بیان این که استان را با ۶۵۰ میلیارد ریال کسری هزینه های جاری تحویل گرفتیم، یادآور شد: آنان استان را زخمی کردند و به نام توسعه در دل پروژه های مختلف، کارهایشان ضد توسعه و عمران بود.

صادقلو با اشاره به این که در انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ جریان خاصی موج آفرینی نکرد، بلکه ملتی در صحنه آمدند، تصریح کرد: نگاه حق تعالی به ملت ویژه است، این نگاه را در دوم خرداد و صحنه های دیگر به خصوص در ۲۴ خرداد سال گذشته دیدیم که این نگاه ویژه شد و بر اساس آن یک دولت اعتدال با مشی اعتدال و مسیری که مؤلفه اش تدبیر است برای ساختارسازی یک امید جهانی خلق شد.

وی با بیان این که اعتدال برگرفته از اصلاح است، گفت: اما جناح مخالف رابطه این ها را در تفکرات خود در تضاد تعریف می کنند که این نشان می دهد آنان نه درک اصلاح و نه درک اعتدال دارند.

استاندار گلستان افزوذ: متأسفانه موریانه های زیادی گاهی به حقایق اصلاح و اعتدال حمله می کنند و در خلوت خود این ها را می خورند و می جوند تا به نوعی اصلاح و به تبع آن، اعتدال را از کار بیاندازند، اما حماسه حضور مردم محصولش این شد که در ۲۴ خرداد این دو یعنی اعتدال و اصلاح یک اندام شد.

وی با بیان این که در سایه اعتدال و اصلاح به دنبال مطالبات پیام ۲۴ خرداد هستیم، تصریح کرد: اعتدال و اصلاح باید تدوین شود و این شرایط را که به جای این که رییس جمهوری به فکر مسائل سخت افزاری باشد، به فکر مسائل نرم افزاری است در گذشته به وجود آورده اند.

وی با اشاره به سخنان پنجشنبه شب رییس جمهوری در باره اعتدال گفت: سخنان ایشان خود پیام اعتدال است و تعبیرهای محکمی در این زمینه بیان کردند.

وی با بیان این که چندی پیش دیداری با خاتمی داشته است، افزود: در آن دیدار به خاتمی گفتم که شما و آیت اله هاشمی رفسنجانی پشت چک این دولت هستید و باید دولت در برنامه ها به سمتی برود که مطالبات مردم بوده است.

استاندار گلستان در ادامه ضمن تشکر از همه مردم استان و همراهان یادآور شد: در این مسیر آیت اله نورمفیدی نماینده ولی فقیه به عنوان عزیز و سرورمان می باشد و با تمام اعتقاد می گویم که ما از زنده باد و مرده باد گذشته ایم و باید به فکر خدمت به مردم باشیم.

صادقلو افزود: وجود شخص آیت اله نورمفیدی ثروتی است که واقعا هنوز از درک واقعی او فاصله داریم و این ها حرف های دیرینه من است و نسبت به وعده هایی که داده ام فراموشکار نیستم که بیش تر مطالبات اصلی، قومی و شهرستانی بوده و من شرق و غرب کردن را نمی فهم، زیرا این دسته بندی ها ما را از توسعه خواهد انداخت.

وی تصریح کرد: از مجموع ۲۲۰ پست مدیریتی، تنها ۲ نفر رامیانی داریم اما از سوی برخی ها چه تبلیغاتی در این خصوص شد، اما بدانید تحقق مطالبات، نیازمند زمان و فرصت است.

به گفته استاندار گلستان، امروز مطالبات مردم، توسعه سیاسی و توسعه اقتصادی است.

نماینده عالی دولت با اشاره به این که مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد و فرهنگ نام گذاری کرده اند، اظهار کرد: اساسی ترین جوهره توسعه، ایجاد کردن است، دولت گذشته هزار طرح با عناوین پر صدا برای ما زخمی کرد که بدون در نظر گرفتن تورم، دو هزار میلیارد تومان پول نیاز داریم، اما با نشست های تخصصی با کارشناسان زبده و فرهیخته ۳۰ طرح علاوه بر مدیریت استراتژیک و منابع آن تعریف کردیم که می تواند توسعه ابزاری استان را به همراه داشته باشد.

همایش و جشن انتظاروامید از سوی ستاد بزرگداشت ۲۴ خرداد استان گلستان و ستاد مرکزی انتخاباتی دکتر روحانی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی با حضور کواکبیان دبیر کل حزب مردم سالاری و از فعالین سیاسی اصلاح طلب ، نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان، استاندار گلستان و معاونان وی، تنی چند از مدیران ارشد استانی و جمع کثیری از مردم برگزار شد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در یکشنبه, ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۰ ب.ظ

دیدگاه