دکتر صادقلو استاندار گلستان:توجه استانداری بایدبه مسائل کلان باشد نه دل مشغولی به مسائل ریز

به گزارش سرویس سیاسی گروه خبر البرز گلستان  جلسه شورای برنامه ریزی استانداری گلستان  صبح امروز درسالن اجتماعات  استانداری با حضور دکتر صادقلو استاندار و معاونین استاندار و فرمانداران و مدیران اجرائی و پیشقدم رئیس سارمان و مدیریت برنامه ریزی استان برگزار شد،

دکتر حسن صادقلو در ابتدا ضمن یاد و گرامیداشت شهید حسین فهیمیده بیان داشت : این یاداشت ها اتصال به هدف این بزرگان می باشد تا درسی از اهداف کربلا در حوزه معرفتی و شهدای دفاع مقدس داشته باشیم .

دکتر صادقلو در ادامه ضمن بیان این که دولت در بحث های نظارتی به سه شاخص قائل است، اظهار کرد: اولین موضوع این است که مدیران در ابتدای کار با چه شاخص هایی مسئولیت را در این دولت تحویل گرفته اند، مساله مهم بعدی به کجا رسیدن این شاخص ها است و مهم ترین مساله نیز این است که در انتهای کار این دولت افق این شاخص ها به کجا  رسیده است.

وی تصریح کرد:کتابچه شاخص استان در تحویل و اکنون و افق آینده در انتهای دولت داشته باشیم.مدیران در ارائه عملکردها حتما به این سه موضوع توجه داشته باشند

استاندار در ادامه در خطاب به رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان اظهار داشت: در بحث بودجه و برنامه ریزی شرایط اقتصادی استان، برش استانی بودجه و رویکردهای آن را مد نظر قرار دهید و از این جهت باید نسخه ای از شرایط استان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: سیمای استان باید در بودجه ۹۵ و برنامه ششم توسعه تجلی پیدا کند و هر گونه غفلت کنیم در اسناد بالادستی باختیم و مطالبه استان کم رنگ می شود.

استاندارگلستان با مخاطب قرار دادن فرمانداران استان ابراز داشت: اتصال خود را با صنعت و معدن که دبیر خانه کارگروه تسهیل رفع موانع تولیدحفظ کنیدو ارتباط مستمر با این حوزه داشته باشید .

استانداربا بیان این که ادبیات استان در سطح کلان باید ادبیات مطالبه گرانه باشد،بیان داشت: دستگاه ها باید در پیشنهادهای برنامه ششم توسعه و بودجه ۹۵ بسیار فعال باشند.

دکترصادقلو با اشاره به اقتصاد مقاومتی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در این باره بیان کرد: اقتصاد مقاومتی بحث جدی کشور است و ما به عنوان مدیران باید به نقش پیشرو بودن خود را در این زمینه توجه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از مباحث مهم لایحه خروج از رکود ماده ۱۲ آن است که ظرفیت خوبی برای توسعه استان هاست و باید پیگیر این موضوع باشیم.

دکترصادقلو با بیان این که مدیران تمام زوایای بودجه را مطالعه کنند، گفت: از مساله توازن منطقه ای خوب استفاده شود. مدیران باید در ارتباط با نمایندگان مجلس با حساسیت این موضوع مهم را پیگیر باشند.

وی افزود: یکی از درخواست های دولت از ما آوردن سرمایه گذار است وبرون سپاری می باشد

وی تاکید کرد: با برون سپاری می شود بدنه دولت را چابکتر کرد.

استاندار با بیان این که وظیفه استانداری پیگیری مسائل کلان استان است، گفت: استانداری نباید دل مشغول مسائل ریز باشد بلکه باید توجه به مسائل کلان داشته باشد.

دکترصادقلو با اشاره به اینکه در ارائه بودجه ۹۵ نیاز واقعای استان مطرح شودخاطر نشان کرد: از هفته آینده یک روزخاص رااستاندار به نشست به ملاقات مدیران اختصاص می یابد تا مشکلات و مسائل هر نهاد به طور ویژه  بررسی شود.

استاندار گلستان در خاتمه از مدیران دستگاههای اجرائی خواست که ارتباط خود را با کارمندان بیشتر کنند و کارمندان را حلقه واسط بین دولت و نظام و مردم دانست .وی تصریح کرد : اگر کارمند ناراضی باشد تاثیر آن در مردم تاثیر دارد.

نوشته شده توسط البرزگلستان در شنبه, ۰۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۲ ب.ظ

دیدگاه